نمايندگان مسلمانان و يهوديان اروپا براي بررسي فضاي ضد ديني اروپا کنفرانس برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، نمایندگان جوامع مسلمان و یهودی اروپا با هدف مقابله با تهاجم فزاینده ضد دینی در اروپا ، در فرانسه دور هم جمع شدند.

این نمایندگان در پاریس پایتخت فرانسه دور هم جمع شدند درحالیکه معتقدند تهاجم فزایند ه ای علیه فعالیتهای دنیای در اروپا به وجود آمده است.

در این کنفرانس دو روزه که در پاریس برگزار می شود سران و رهبران دینی از 18 کشور اروپایی حضور پیدا کردند تا همکاری مسلمانان و یهودیان در مقابله با فضای پرتنش ضد دینی در اروپا را مورد بحث قرار دهند.

کنگره ی یهودیان اروپا که یکی ازمیزبانان این رویداد بود قبل از شروع کنفرانس اعلام کرد که اخیرا شاهد حملات فزاینده به فعالیت های دینی در کشورهایی مثل فرانسه ، انگلیس ، آلمان و اتریش بوده است.

جوزف لوی خاخام یهودی هم گفت: هم یهودیان و هم مسلمانان اکنون در اروپا از جنبه ی حقوقی و اجتماعی با وضعیت خاصی روبرو هستند.اکنون در مقایسه با هر زمان دیگری همکاری ما ضروری تر شده است.

مصطفی کریچ امام جماعت بوسنیایی گفت: معتقدم که مسئولیت تاریخی ما مسلمانان و یهودیان در اروپا است که الگویی برای دیگران باشیم و نشان دهیم که اگرچه روی همه موضوعات جهانی اتفاق نظرنداریم اما موضوعاتی وجود دارند که ما می توانیم روی آنها توافق داشته باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار