جمشید مشایخی معتقد است که هنر سینما با مخاطب میلیونی خود، رسانه مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی در بین آحاد مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در گفت وگو با ستاد خبری هفتمین دوره جشنواره فیلم مستند رضوی اظهار داشت: سینما هنر مدرن و امروزی است و در بین تمام هنرها  حرف اول را می زند و مخاطب میلیونی دارد، لذا رسانه مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی در بین آحاد مردم است و با توجه به برگزاری مستمر جشنواره فیلم رضوی، هنر سینما هم در قالب فیلم های ارزشمند در این چند ساله توانسته تا حد زیادی حق مطلب را در این عرصه ادا کند.
وی افزود: این رویکرد در تولید فیلم های کوتاه، مستند و سینمایی تا حد زیادی وجود دارد و بسیاری از بزرگان سینما تحت تاثیر مقام شامخ امام رضا (ع) فیلمهای ارزشمندی در این حوزه ساخته اند.
بازیگر «روز واقعه» با مهم برشمردن  عرصه مفاهیم دینی و ارزشی در مدیوم فیلمسازی تصریح کرد: پرداخت درست به فرهنگ رضوی در قالب فیلم سازی نیازمند تحقیق و پژوهش های زیاد و با برنامه ای است. ضمن اینکه ارائه درست و به دور از اغراق فرهنگ رضوی می تواند تاثیر عمیقی در فطرت پاک انسان های خداجو و مومن داشته باشد. 
مشایخی در بخش پایانی گفته هایش، از هنرمندان خواست که در تولید فیلم های رضوی مشارکت خلاقانه داشته باشند و افزود: باید در این عرصه با عشق و علاقه حضور پیدا کنیم تا کار هنری ما بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. 
وی تاکید کرد:جشنواره رضوی هم می تواند با بستر سازی درست در این عرصه، به عنوان یک پل ارتباطی آگاهانه عمل کند و امیدوارم هر دوره این جشنواره نسبت به دوره قبلی بهتر برگزار شود.
 گفتنی است که هفتمین دوره جشنواره فیلم مستند رضوی طی روزهای 27 تا 29 شهریور ماه 1391 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

برچسب ها: مشایخی ، سینما ، رسانه ، فرهنگ ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار