براساس تحقيقات انجام شده محققان دريافتند که یکي از کوچکترین باکتری ها در جهان متان موجود در اقيانوس هاست.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، یکي از کوچکترین باکتری ها در جهان کارخانه متان در اقیانوس هاست.

تاکنون، اقیانوس ها به عنوان یک منبع عمده ای از گازهای گلخانه ای بوده اند، اما روشی که در آن در حدود 4 درصد از متان بر روی زمین که تاکنون ناشناخته بوده اند در اقیانوس ها قرار داشته اند.

در حال حاضر یک فرایند شیمیایی خاص توسط یکی از شایع ترین میکروارگانیسم های کوچک اجرا شده و شناخته شده است.

اين کشف توسط تحقیقات ویلیام متکالف، از دانشگاه ایلینویز آمریکا، اوربانا، هماهنگ شده و در مجله علوم منتشر شده است.

وي گفت: "ما برای همه نوع آنتی بیوتیک کربن و فسفر دنبال کرده ايم و ژن هايي را در یک میکروب شناسایی کرده ايم که ما قبلاً فکر مي کرديم آنتی بیوتیک بوده است ،در صورتيکه نوعي باکتري بوده است."

براين اساس، احترام به جو زمین، جهان اقیانوس ها که غنی از اکسیژن با متان اشباع شده است، قابل اهميت است.

با این حال، ارگانیسم های بی هوازی، تک سلولی و یا آنهايي که براي رشد به اکسیژن نياز ندارند، تنها به منبع قابل توجهی از متان که تاکنون در اقیانوس ها تشخیص داده شده است،نياز دارند.

به گفته محققان یک موجود مشترک، معروف به عنوان Nitrosopumilus maritimus، دارای توانایی سنتز متيل فسفو نيتmethylphosphonate،که یکی از منابع اصلی محیط زیست متان دریایی است.تولید طبیعی این مولکول، به مازاد گاز طبیعی در اقیانوس ها کمک می کند.

محققان ژنوم Nitrosopumilus maritimus را کشف و روشي برای تولید این متان پیشرو را شناسایی کرده اند.

برای تعیین اینکه آیا میکروب در واقع آنتی بیوتیک فسفونيت تولید مي کند ، محققان ژن آنزیم مرموز ،که در یک باکتری بسیار شایع، اشریشیا کولی، وجود دارد و با سرعت تولید شده است را تجزيه کردند.

آنها چنین برداشت کردند که یک ترکیب است که می تواند منشا متان هوازی اقیانوس را توضیح دهد.

محققان اشاره کردند که بسیاری از میکروارگانیسم های دریایی میزبان آنزیم هوازی هستند که می تواند ترکيب کربن- فسفر را جداکند. اگر پیوند یک مولکول با یک اتم کربن، اسید متيل فسفونيک، یکی از محصولات جانبی متان را به ما مي دهد.

محققان در جستجو از میکروارگانیسم های دریایی دريافتند که اين ميکروارگانيسم هادر ترکيب با اسید تولید متان مي کنند.

در مقایسه نتایج محققان با داده های ارائه شده توسط این سفر اکتشافی به اقیانوس های جهان است که جمع آوری و تجزیه و تحلیل تنوع ژنتیکی جوامع میکروبی دریایی در سراسر جهان را کشف کرده اند که ژن اصلی در این مسیر منجر به توليد متیل است که در واقع در میان میکروارگانیسم های دریایی کاملا رایج است./ح

برچسب ها: کارخانه ، متان ، اقیانوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار