رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح دو پروژه صنعتي و خدماتي كرمان:

تمام امكانات براي افزايش ظرفيت اكتشاف و توليد فولاد در كشور وجود دارد/ دستهایی بی‌جهت وارد صنعت معدن کشور شده است

رئيس جمهور با بيان اينکه ايران در ميان توليدکنندگان فولاد در دنيا در مقام هفدهم قرار دارد، تصريح کرد: همه امکانات و منابع لازم براي انجام تمامي مراحل اکتشاف تا توليد فولاد در کشور وجود دارد، اما هنوز از تمام ظرفيت‌ها به طور کامل استفاده نشده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح دو پروژه صنعتي و خدماتي در استان كرمان با بيان اينكه اگر بخواهيم ايران را بسازيم نقطه عزيمت ما خاك وطن عزيزمان است، گفت: بايد ايران را بسازيم و براي اين منظور بايد چشم‌مان به دست و همت خودمان باشد، نه ديگران.

وي در ادامه با بيان اينكه هر آنچه را بناست در آينده ايجاد شود، بايد در دل خاك ايران زمين بجوييم، افزود: خداوند همه نعمت‌ها و منابع و مواهب طبيعي را براي ساختن اين كشور و تلاش در راستاي اعتلاي جامعه بشري در خاك ايران زمين قرار داده است و شخصاً معتقدم هنوز از يك هزارم ظرفيت و داشته‌هاي معدني و طبيعي كشورمان هم استفاده نكرده‌ايم.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه بايد با اتكاء به انديشه ايراني كشور را بسازيم، اظهار داشت: آنچه ديگران به عنوان مدل‌هاي پيشرفت و توسعه به كشورهاي در حل پيشرفت ارائه كرده‌اند، فقط با هدف وابسته‌كردن بيش از پيش اين كشورها به صاحبان اين مدل‌ها طراحي و ارائه شده است و اگر تمام كشورهايي كه اين مدل‌ها را اجرا كرده‌اند مورد بررسي قرار دهيم، حتي يك كشور نخواهيم يافت كه براساس اين مدل‌ها به استقلال و عزت رسيده باشد.

رئيس‌جمهور گفت: كشورهايي كه براساس مدل‌هاي اينچنيني به دنبال توسعه بوده‌اند، چندين دهه كار و تلاش كردند اما امروز حتي بيش از حجم توليد داخلي خود مغرور هستند و همه مردم و توان كشورشان به استخدام نظام سرمايه‌داري درآمده است.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: بايد با مدل خودمان و با اتكاء به انديشه و همت ايراني كشور را بسازيم و اينكه مي‌گوييم ايراني يعني انديشه برآمده از زلال اسلام ناب محمدي و البته نه آن اسلامي كه خيلي‌ها ادعاي آن را كرده و فقط برخي ظواهر آن را اجرا مي‌كنند.

وي اظهار داشت: اسلامي كه ملت ايران برگزيده اسلام انساني است كه به انسان اموال، حيثيت و موجوديت او احترام گذاشته و تعالي و كمال او را دنبال مي‌كند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اسلامي كه ملت ايران انتخاب كرده به عنوان ابزاري براي سلطه‌جويي و تسلط بر ديگران نيست بلكه مسيري براي بازگشت به فطرت الهي انسان‌ها و خداگونه شدن آنهاست و اين همان هدفي است كه ملت ايران همواره به دنبال آن بوده و اسلام را نيز با همين نگاه برگزيده است.

رئيس قوه مقننه در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه بايد ايران را با استفاده از ابتکارات، طراحي‌ها، هنرمندي‌ها و خلاقيت‌هاي ايراني بسازيم، خاطرنشان کرد: هنوز از ثروت هاي موجود در کوير به طور کامل استفاده نکرديم و بايد از اين ثروت براي ساختن ايران بهره ببريم.

وي ادامه داد : در مسير ساختن کشور از امکانات مادي موجود در جهان نيز استفاده کرده و دست خود را از آن کوتاه و خود را محروم نمي‌کنيم، اما پايمان را روي همين خاک و سرزمين محکم مي‌کنيم چرا که تمام امکانات، ثروت و نيروي انساني در کشور وجود دارد.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: اگر با اين مبنا حرکت کنيم هيچ قدرتي نخواهد توانست ما را شکست داده و يا به زانو در آورد؛ اين نشدني است و راه آن بسته است.

رئيس جمهور با اشاره به بيانات امام خميني(ره) در اوايل دوران پيروزي انقلاب و زماني که دشمنان با بستن راهها فشار آورده و جنگ را بر ملت ايران تحميل کرده بودند، گفت: بايد به خودمان و داشته‌هايمان متکي باشيم تا هم پيشرفتمان سريع، درست و اصولي باشد و هم شکست‌ناپذير شويم.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه ايران در ميان توليدکنندگان فولاد در دنيا در مقام هفدهم قرار دارد، تصريح کرد: همه امکانات و منابع لازم براي انجام تمامي مراحل اکتشاف تا توليد فولاد در کشور وجود دارد، اما هنوز از تمام ظرفيت‌ها به طور کامل استفاده نشده است.

وی گفت: رابطه بازی نباید باعث شود که عده ای خاص به منافع خاص دست یابند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به ذخایر 100 میلیارد تنی سنگ آهن در کشور گفت:  دستهایی بی جهتی وارد صنعت معدن کشور شده است که باید کوتاه و از مردم و سرمایه گذاران باید حمایت شود.

 رئیس جمهور ادامه داد: امکانات بیشتری در بخشهای آب معدن و کشاورزی داریم سطح زیر کشت محصول پسته کرمان 500 هزار هکتار باید افزایش یابد.

 احمدی‌نژاد افزود: آب هم اگر درست استفاده کنیم به اندازه کافی داریم زمینهای زیادی به صورت غرق آب آبیاری می شود که باید اصلاح شوند، در زمینه طرحهای انتقال آب نیز کارهایی شروع شده اما مسئله مهم استفاده درست از آب است.

 وی ادامه داد: من تاکید می کنم که باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که پسته قالی و صنایع کرمان در همه خانه های دنیا باشد.

 رئیس جمهور افزود: این اتفاق وقتی محقق می شود که به توانایی و امکانات و فرهنگ خودمان اتکا کنیم زیرا قدرت ملت ایران قدرتی بی پایان و نشانه قدرت خداوند است.

 وی گفت: اراده و فکر مردم ایران می تواند دنیا را زیر و رو کند همه ما باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم، موانع همیشه وجود داشته حتی اگر هیچ آرمان جهانی نداشته باشیم.

 وی در خصوص استعدادهای موجود در کرمان گفت: کرمان از استانهایی است که من معتقدم در زمینه توسعه می تواند پیشگام در کشور باشد.

 احمدی‌نژاد در خصوص وضعیت مسکن نیز گفت: طرح مسکن مهر باید ادامه پیدا کند و کار باید به جایی برسد که مسکن دغدغه هیچ خانواده ای نباشد البته آنچه که در زمینه مسکن مهر انجام شده طرح آرمانی ما نیست بلکه جبران عقب ماندگی های تاریخی ما است.

 احمدی‌نژاد در پايان خاطرنشان كرد: در زمینه مسکن مهر در کرمان کارهای خوبی انجام شده است البته برخی از تعاونی ها نواقصی دارد که باید رفع شود.


انتهاي پيام/س2
برچسب ها: فولاد ، احمدی نژاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار