بنياد عدالت و حقوق بشر مستقر در امريکا در گزارش مقدماتي خود در مورد بازديد چهار روزه مسئولان اين بنياد از صحراي باختري اعلام کرد مردم اين منطقه در وضعيت ترس به سر مي برند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه  ، يک گروه مدافع حقوق بشر  در پي بازديد از منطقه صحراي باختري، مغرب را به نقض هدفمند حقوق بشر در صحراي باختري متهم کرد.
 بنياد عدالت و حقوق بشر در گزارش خود اعلام کرد تغييرات مثبتي را در قانون اساسي مغرب شامل جرم اعلام شدن شکنجه، بازداشت هاي خودسرانه و اخراج هاي اجباري مشاهده کرده است.
در اين گزارش همچنين آمده است در مورد برابري زن و مرد و آزادي بيان در مغرب پيشرفت هايي حاصل شده است.
در ادامه گزارش بنياد از حضور سنگين نظاميان و پليس مغرب در صحراي باختري و ارعاب گسترده مردم اين منطقه ابراز نگراني شده و آمده است در سفر به اين منطقه گزارش هاي متعددي از خشونت پليس مغرب عليه اعتراضات مسالمت آميز مردم صحراي باختري دريافت کرده است.
در اين گزارش آمده است هيئت اعزامي اين بنياد به صحراي باختري در تمامي مدت چهار روزه بازديد از صحراي باختري از سوي ماموران امنيتي مغرب همرامي مي شدند.
در ادامه گزارش  آمده است:« حضور گسترده نيروهاي امنيتي کشور مغرب ، نقض آزادي بيان و تجمع است.»
مصطفي آل خليفه سخنگوي دولت مغرب در واکنش به انتشار اين گزارش آن را محکوم کرد و به ماهيت جانبدارانه اين بنياد اشاره کرد.
وي افزود:« دولت مغرب به عمل به تعهداتش در زمينه بهبود اوضاع حقوق بشر در سراسر مغرب ادامه خواهد داد.»
 کشور مغرب در سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج صحراي باختري را  به خاک خود ضميمه کرد اما جامعه بين المللي هرگز اين اقدام را به رسميت نشناخت .
برچسب ها: مغرب ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار