معاون برنامه ریزی استانداری تهران از تعیین قیمت کشوری مواد لبنی از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چندی پیش تفاهم نامه ای سه جانبه بین اتحادیه دامداران، کارخانه های مواد لبنی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای کاهش قیمت مواد لبنی منعقد شد.
در این تفاهم نامه آمده است در صورت تامین نهادهای دامی، شرکت پشتیبانی امور دام نهاده را در اختیار واحد های تولیدی قرار دهد تا شیر خام به قیمت 750 تومان در دم درب دامداری تحویل کارخانه داران شود.
بر این اساس، کارخانه های مواد لبنی نیز موظف شدند 50 درصد از شیری را که از دامداران دریافت کردند را در  3 محصول کم چرب، ماست کم چرب و پنیر us بکار برند و قیمت آن را با نرخ مصوب قبلی به مصرف کنندگان ارائه دهند و اما 50 درصد باقی مانده را با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده که متولی نرخ گذاری می باشد به فروش برسانند.
معاون برنامه ریزی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیگیری های انجام شده در 2 هفته گذشته گفت: طبق اقدامات صورت گرفته مشخص شد چند کارخانه مواد لبنی و دامداری قیمت مواد لبنی را خود سرانه افزایش داده اند.
ترکی ادامه داد: از طریق سازمان بازرسی و تعزیرات با 4 کارخانه مواد لبنی و دامدارانی که نهاده ها را دریافت کرده بودند اما شیر را به نرخ مصوب ارائه نمی دادند به صورت جدی برخورد شد.
وی افزود: جریمه واحد های متخلف حدود 10 میلیارد تومان است.
معاون برنامه ریزی استانداری تهران با یادآوری پیگیری های انجام شده در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت و تاکید بر تحقق تفاهم نامه منعقد شده تصریح کرد: طی جلساتی که برگزار شده است قرار شد شرکت پشتیبانی امور دام نهاده ها را در اختیار واحد های دامداری قرار دهد  انجمن مواد لبنی نیز بر اساس تفاهم نامه قیمت ها را اعلام کند و سازمان حمایت از مصرف کننده نیز تا امروز (14 شهریور ماه) اقدام به تعیین قیمت نماید.
ترکی با بیان این که قیمت این اقلام امروز به صورت کشوری مشخص خواهد شد اظهار کرد: با تحقق این موضوع مردم و مجموعه هایی که  در این زمینه سهیم هستند می توانند به صورت مستقیم نظارت نمایند.
وی با تاکید بر این که هر نوع تغییر  قیمتی باید با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده انجام شود خاطر نشان کرد: با متخلفان به طور حتم برخورد جدی و قانونی خواهد شد لذا در صورت رعایت نکردن مفاد تفاهم نامه و عدم تمکین از قانون این واحد ها پلمپ خواهند شد./ز
محمد جواد یافتیان
برچسب ها: مواد ، لبنی ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار