با عدم تعادل قيمت نهاده هاي دامي و همچنين عدم نقديندگي دامداران به دنبال ثبات قيمت شيرخام و كاهش مشكلات توليدكنندگان هستيم.

سلطاني رئيس اتحاديه دامداران كشور درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص ثبات قيمت شيرخام افزود: با توجه به افزايش قيمت نهاده ها قيمت تمام شده محصول در حال افزايش است و براي ثابت نگه داشتن قيمت شيرخام طي جلسه اي كه ديروز با قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، معاون وزير، نمايندگان كارخانه ها، انجمن صنفي و همچنين اتحاديه دامداران برگزار شد تفاهم نامه اي امضا شد كه براساس آن كارخانه هاي لبني چك مبلغ شيرخام را به شركت پشتيباني امور دام مي دهند و امور دام قيمت نهاده را از پول شير كم مي كند.

وي ادامه داد: مسئله مهمي كه در جلسه مطرح شد قيمت سبوس بود كه از 250 به 470 تومان افزايش پيدا كرده بود كه اگر ما بتوانيم توزيع نهاده را درا ختيار بگيريم مي توانيم قيمت شير را تثبيت كنيم زيرا 70 درصد قيمت شير مربوط به نهاده هاي دامي است.

وي تصريح كرد: با تأمين نهاده ارزان مشكل توليدكنندگان برطرف مي شود و قيمت ثبات پيدا مي كند.

سلطاني درخصوص ادعاي برخي صنايع لبني از امتناع دامداران از فروش شير 750 توماني افزود: شيرخام درب دامداري با قيمت 750 تومان به فروش مي رسد و اين ادعا هيچ صحتي ندارد.

وي تأكيد كرد: اتحاديه دامداران از تاريخ 4/6 به تعهدات خود در خصوص قيمت شيرخام عمل كرده است و با توجه به اين كه وزارت خانه ها تصميمات كارشناسي مي گيرند اما در استان ها با دخالت مسئولين سليقه اي عمل مي شود و باعث افزايش قيمت ها مي شود.

وي خاطرنشان كرد: هدف ما ثبت قيمت و قانون مند شدن شيرخام است./س

برچسب ها: ثبات ، قیمت ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار