معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل گفت: 94 درصد شیر تولیدی در استان به شکل سنتی است که ضرورت دارد این سیستم به روش‌های مدرن تغییر وضعیت دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علیرضا توانا امروز در جلسه توسعه فعالیت‌های دامپروری در اردبیل افزود: شیر تولیدی ما با توجه به ضریب شیر‌دهی دام جمعیت دام و همچنین تنوع دام از مرغوبیت و کیفیت مطلوب برخوردار است.

وی گفت:‌ از رقم تولید شیر 95 هزار تن از طریق گاو و گوساله بومی 123 هزار تن از طریق گاو گوساله دو رگ، 108 تن از طریق گاو و گوساله صنعتی، 90 هزار تن از طریق گاو‌های شیر‌ده، 14 هزار تن گوسفند و 3 هزار و 540 تن از طریق بز و بزغاله تولید شده و وارد چرخ مصرف می‌شود.

توانا گفت:‌ البته نژاد بز و بزغاله استان اغلب شیری بوده و از ظرفیت شیر‌دهی مناسب نیز برخوردار می‌باشد که به صورت عمومی توسط روستاییان و دامداری‌های سنتی نگهداری می‌شود.

وی افزود:‌ ما هم اکنون در استان 85 واحد گاوداری شیری دارای پروانه صنعتی داریم که 22 واحد آن با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند که بیش از 11 هزار راس دام در آنها نگهداری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل در ادامه گفت: به رغم اینکه ما تلاش می‌کردیم تا قیمت شیر خام افزایش یابد در یک حرکت معکوس اقدام به افزایش قیمت شیر پاکتی کردند که این خود سبب شد گاوداری‌های شیری با بحران مواجه شود./س

برچسب ها: اردبیل ، شیر ، تولیدی ، به ، روش ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.