بسياري از مشكلات كنوني كشاورزي كشور به دليل عدم ريشه يابي مناسب در بخش هاي مختلف كشاورزي است.

عليرضا بزرگي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: بسياري از مشكلات كشاورزي ريشه اي است و در صورتي كه مسائل را از ريشه حل كنيم مشكلات روز برطرف مي شود.
وي ادامه داد:‌ خشكسالي، افزايش قيمت شير، كمبود نهاده ها و... از مشكلات روز اين بخش است كه هر از گاهي با بروز مشكل نگاه ها به سمت يك موضوع جلب مي شود.
بزرگي با بيان مطلب فوق افزود: با توجه به نام گذاري امسال به سال حمايت از توليد ملي، بايد در بخش كشاورزي به گونه اي ريشه اي و واقع بينانه برنامه ريزي كرد.
وي تصريح كرد: براي اينكه جايگاه كشاورزي كشور در منطقه حرف اول را بزند بايد به توسعه قابل قبولي در بخش روستاها و اقتصاد كشاورزي برسيم اما متاسفانه براي ريشه يابي مشكلات هيچ بهايي داده نمي شود و اين موضوع باعث نرسيدن به چشم انداز مورد نظر در بخش كشاورزي مي شود.
وي اضافه كرد: نرخ بهره وري در بخش كشاورزي بسيار پايين است و به تبع آن نيز نرخ سرمايه گذاري نيز كاهش مي يابد.
بزرگي تصريح كرد: به دليل  اينكه يكسري از مشكلات درون بخشي به خوبي حل نشده شاخص هاي توسعه و توليد بسيار پايين آمده است و شاهد مهاجرت روستائيان به شهر، تغيير كاربري اراضي و افزايش فقرمالي شده است.
وي خاطرنشان كرد: نگاه كلان سياست گذاران و برنامه ريزان بايد به بخش كشاورزي عوض شود و عزم ملي را براي گسترش و توسعه اين بخش را فراهم كنيم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار