نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای راکتور تحقیقاتی رادیو درمان در اردبیل، این استان توان تامین نیاز کشورهای همسایه و استان‌های نزدیک را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  جلیل جعفری‌بنه‌خلخال امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه توصیه شده به صورت استانی یا منطقه‌ای راکتور‌های تحقیقاتی با هدف تولید رادیو درمان و دارو احداث و راه‌اندازی شود.

وی گفت: ما به دلیل آنکه قطب کشاورزی کشور هستیم درخواست کردیم تا مرکز تحقیقات هسته‌ای کشاورزی نیز در این استان مستقر شده و راه‌اندازی شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان با استاندار و مدیران اجرایی برای پیشبرد اهداف و راهبرد توسعه استان اشاره کرد و افزود: چنین نشست‌هایی را در هدف‌گذاری صریح توسعه استان مفید می‌دانیم و معتقدیم در قالب کار گروه‌های مختلف مدیران و کارشناسان استان می‌توانند مجمع نمایندگان را در رسیدن به اهداف عالیه استان اردبیل در مسیر توسعه کمک کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل مواد مورد نیاز این سند را اسناد بالادستی نظیر قانون برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله نظام توصیف کرد و گفت: از ظرفیت‌های قانونی و مناسب مهیا شده در این سند می‌توانیم به عنوان مرجع در تهیه سند توسعه استان و شهرهای مختلف استفاده کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، توان ، تامین ، رادیو ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.