برای آنکه به این پرسش که آیا با انجام کارهای روزمره فعالیت بدنی کافی خواهیم داشت یا نه بهتر است مطلب زیر را مطالعه کنید.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر افراد فعالیت جسمی کمی در کارهای روزانه و مشاغل خود دارند و امروزه تنها تعداد کمی از مشاغل وجود دارد که نیازمند فعالیت بدنی زیاد است.

وی تصریح کرد: مردم به جای پیاده روی بیشتر سوار اتوبوس و یا سایر وسایل نقلیه می شوند. به جای بالا رفتن از پله ها، اسانسور استفاده می کنند و در مواقع استراحت و تعطیلات به جای ورزش و تفریح در منزل می مانند.

کاظمی صالح خاطر نشان کرد: بنابراین اغلب فوایدی که در ورزش های منظم وجود دارد در فعالیت های روز مره وجود ندارد.

این متخصص متذکر شد: اغلب افرادی که به طور منظم و مداوم این ورزش ها را انجام می دهند از فواید آن سود می برند و احساس بهبودی پیدا می کنند.

وی افزود: احساس بهبودی به این دلیل است که شما دارای انرژی بیشتری بوده، اعتماد به نفس شما تقویت می شود، دیر خسته شده احساس افسردگی و اضطراب در شما کاهش پیدا می کند و در مجموع احساس آرامش راحتی خواهید کرد.

کاظمی صالح توصیه کرد: به علاوه با انجام دسته جمعی این ورزش ها همراه با افراد خانواده و یا دوستان از اوقات خود لذت بیشتر خواهید برد.

وی گفت: افراد غیر فعال سه بار بیشتر از افراد ورزشکار ریسک ابتلا بیماری قلبی را خواهند داشت./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار