براساس تحقيقات انجام شده اين مواد تغییر شکل داده و در نتیجه شکلي گرداب مانند و شيب دار پيدا مي کند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، راز پلیمرهای هوشمند حساس به نور را نشان داد.
 
براساس اين گزارش، برخی از پلاستیک ها، که برای ایجاد CD-ROM ها و DVD، استفاده می شود تغییر شکل خود را در پاسخ به نور که در نتیجه یافته ها، پیچش و حفره های میکروسکوپی است را نشان مي دهد.
 
گزارش این آزمایش ارتباطات که توسط یک گروه تحقیقاتی در موسسه ابر رساناها انجام شده در مجله طبیعت منتشر شده است.
 
مواد ابتکاری و دستگاه از شورای تحقیقات ملی ایتالیا -CNR )اسپین) در همکاری با دانشگاه ناپل فدریکو II نشان داده شده است.
 
این یافته، با توجه به آنچه پژوهشگران گفته اند، کاربردهای بالقوه برای ایجاد دستگاه های قوی تر در زمینه ذخیره سازی داده های نوری را به وجود می آورد.
 
آنتونیو آمبروسيو از CNR می گوید:'' گروه ما مشغول به بررسی پلیمرهای نور، مجموعه ای خاص از پلاستیک است که به تشعشع خارجی پرتوهای نور واکنش نشان مي دهد،است. ''  
 
اين بررسي نشان مي دهد که با توجه به خواص این مواد هوشمند، زمانی که آنها تحت تابش قرار مي گيرند، می تواند به شکلي در سطح خود تغییر و برجستگي هاي میکروسکوپی که مشخصات وابسته به ماهیت و شدت نور است را از خود نشان دهند.






 
این تغییرات این پلیمر را برای انجام وظایف خاص قادر می سازد. نتایج به دست آمده از این آزمایش نیز زیبا و بسیار ویژه است.
 
محققان می گویند: از طریق استفاده از یک پرتو لیزر خاص، مي توان يک گرداب پلیمري در الگوی سطحي که شکلي مارپیچ دارد را بوجود آورد.
 
در آینده، این پدیده می تواند به تولید جدید دستگاه های الکترونیکی پیچیده و گسترش ظرفیت ذخیره سازی بالاتر اطلاعات که امروزه استاندارد شده اند،کمک کند.





 
 مواد مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از همان موادی که در برخی از انواع CD-ROM و DVD مورد استفاده است، که در آن ذخیره سازی داده ها به علت حساسیت آنها به نور مورد سوء استفاده قرار مي گيرند.
 
آمبروسيو گفت: "با توجه به تحقیقات، ما یک گام مهم به سوی درک رفتار این مواد، که پاسخ به نور است و تا کنون بعنوان علت ناشناخته باقی مانده است، را برداشته ايم. "/عط
برچسب ها: لیزر ، پلیمر ، نور ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار