در این شماره از بسته رصد گاه آسمان علاوه بر اخبار جذاب نجومی و رویدادهای نجومی عکس های جذابی از چند سحابی نیز برای شما نمایش داده می شود.

سعید حسین مردی کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: صورت فلکی آندرو مدا یکی از زیبا ترین صورت فلکی های آسمان است که از کهکشان های نزدیک به کره زمین را در خود جای داده و در افق جنوب شرقی در ارتفاع 63 درجه ای در آسمان قابل رویت است.
وی افزود: نام دیگر این صورت فلکی زن در زنجیر است و بهترین زمان برای رصد آن ساعت 12 نیمه شب است که دارای 7 ستاره اصلی پر نوردر آسمان می باشد.

****مقارنه عطارد و قلب شیر  
علی ابراهیمی سراجی کارشناس مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در ادامه گفت:صبحگاه شنبه یازدهم شهریور ماه می توان در قسمت شرقی با چشم غیرمسلح مقارنه زیبای دو جرم سیاره عطارد و ستاره قلب الاسد را رصد کنید.
وی افزود: سیاره عطارد به دلیل سرعت بالایی که در چرخش مداری خود دارد به اره گریز پای منظومه شمسی معروف شده است و ستاره قلب الاسد یکی از پر نور ترین ستارگان سفید رنگ در آسمان محسوب می شود.

***سریع ترین انفجار خورشیدی اتفاق افتاد
دانشمندان عنوان کردند موج حاوی پلاسما و ذرات داغ که در دوم مرداد ماه سال جاری از قسمت راست خورشید به فضا پرتاب شد یکی از پر سرعت ترین توده های خورشیدی بود.
آنها سرعت این ابر عظیم را بین را یک هزار و 800 و دو هزار و 200 مایل در ثانیه دانستند و افزودند: نزدیک شدن یک میدان مغناطیسی عظیم به زمین موجب اختلال در محیط های مغناطیسی زمین و ماهواره ها می شوند. /عط


***عکس های نجومی جذاب



























اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار