Hiriko ، خودروی الکترونیکی تاشویی است که با نیاز به کمترین جا برای نگهداری ، نگرانی شما برای پیدا کردن جای پارک را برای همیشه از بین می برد.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران اگر شما هم جز افراد ، که زمان قابل توجه ای در روز را در ترافیک سنگین و پیدا کردن جای پارک سپری کرده و یا در طول زمان رانندگی به جای پارک بیش از هر چیز دیگری فکر می کنند هستید این امکان برای شما به وجود آمده که دیگر این مشکلات را فراموش کنید و از رانندگی لذت ببرید بدون نگرانی برای پیدا کردن جای پارک رانندگی با Hiriko مشکل پارک کردن را به خاطره ی تلخی در گذشته تبدیل می کند.

این خودروی کوچک توسط پژوهشگران دانشگاه تکنولوژی ماسوچوست (MIT) آمریکا ساخته شده ، قرار است که از سال آینده تولید عمده ی این خودرو آغاز شود .


قیمت اولیه برای این خودرو در حدود 16 هزار دلار تخمین زده شده استاین خودروی دوستار محیط زیست که با باطری های لیتیومی کار می کند ، قادر است مسافتی معادل 130 کیلومتر را بدون تمام کرد انرژی طی کند.

از دیگر ویژه گی های منحصر به فرد Hiriko راه وارد شدن به آن است ایت خودرو مانند ماشین های معمولی در ندارد و تنها راه ورود به آن از طریق شیشه های جلو است و همچنین چرخ های آن می توانند به دور خود به چرخند که این ویژگی باعث می شود که خودرو را به توان راحتر پارک کرد به نظر می رسد با این خودرو رانندگی در خیابان های باریک دیگر مشک ساز نمی شود.

طراحان Hiriko امیدوارند این خودرو در از بین بردن ترافیک در شهر هار بزرگ نقش مهمی را ایفا کند.

اگر چه ممکن است Hiriko در چرخه تولید دچار تغییرات بسیار شده و یا حتی بعد از تولید عمده نتواند بازده ی مناسبی پیدا کند ، ولی مطمنا این آخرین تجربه نخواهد بود و در سالهای آتی خودروهایی نظیر Hiriko قسمتی از زندگی شهری ما خواهند شد و در چند سال آینده پیدا نکردن جای پارک یک حس نوستالژی خواهد بود.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
France
شایان
۱۱:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
خیلی باحال بود خوشم امد بازم ازین فیلما بزارید !!!
آخرین اخبار