وزارت دفاع عراق اعلام کرد در چارچوب حملات پيش دستانه به مخفيگاههاي تروريست ها، ارتش اين کشور عملياتي را در دو منطقه حوض دجله و شمال رود فرات انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العراقيه ؛ محمد العيداني گزارشگر اين تلويزيون در گزارشي در اين زمينه گفت: وزارت دفاع از پايان يافتن عمليات نظامي در دو منطقه جزيره شمالي رود فرات و حوض دجله  48 ساعت پس از آغاز يورش به اماکن حضور تروريستها خبر داد. اين يورش در سطحي گسترده در منطقه اي دشوار صورت گرفت. برنامه ريزي براي اجراي اين عمليات از سوي ستاد عمليات نينوي، سامراء و انبار که محورهاي اصلي غافلگيري به منظور دست يابي به اهداف را تشکيل مي دادند صورت گرفته بود.

سرلشکر ستاد علي غيدان فرمانده نيروهاي زميني گفت: «به اهدافي که برنامه ريزي کرده بوديم و اهداف فراوان و بزرگي بود دست يافتيم از جمله اين اهداف نابود کردن زير ساختارهاي تروريست ها و از بين بردن کانتينرها و کاميونهاي آنها در عمق بيابان بود که به وسيله آنها از اين مناطق به سوي اماکن ديگر منتقل مي شدند.»

گزارشگر العراقيه افزود در اين عمليات يگانهايي از ارتش و يگان سوم پليس با پشتيباني هواپيماهاي ارتش و نيروي هوايي مشارکت کردند. 

سرهنگ ضياء الوکيل سخنگوي رسمي وزارت دفاع عراق گفت: «اين عمليات يکي از مهمترين اهداف بود اين عمليات نوعي آزمون توسعه قدرت رزمي نيروهاي عراق براي انجام عملياتي اينچنين گسترده بود و همچنين ارزيابي سطح هماهنگي ميان يگانها و بخشهاي مختلف نيروها با فرماندهي هوانيروز ارتش بود»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود هدف قرار دادن پنجاه نقطه و مخفيگاه نتيجه عمليات در روز نخست بود و اطلاعاتي که فرماندهان امنيتي ارائه کرده بودند منجر به دستگيري تعدادي از تروريستها و نابود کردن اهدافي با پشتيباني نيروي هوايي شد. اما در روز دوم عمليات، مشارکت يگانهاي ارتش با گذشته متفاوت بود و به ورود به مناطقي منجر شد که در گذشته نفوذ به آن مناطق دشوار بود.
برچسب ها: عراق ، ارتش ، دجله ، فرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار