افتتاحیه جشنواره علم تا عمل بزرگترین رویداد فناوری از 13 تا 16 شهریور ماه در مصلی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ پرویز کرمی، مشاوره معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در نشستي كه صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل روز دوشنبه فردا 13 شهریور در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود.

دکتر سلطانخواه ضمن یاد و نام شهدای دولت و عرصه علم از برگزاری با شکوه شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد یاد کرد و از همکاری اصحاب رسانه، بخش امنیتی و همکاران معاونت علمی تشکر کرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه فناوری ایرانی در خدمت صلح و سعادت بشری از هدیه ویژه رئیس جمهور یاد کرد.

دکتر سلطانخواه گفت: مهمترین هدف این جشنواره فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه فناوری بین بخش های کشور است در این نمایشگاه طرح هایی که در راستای نیاز کشور باشند و به مرحله تجاری سازی رسیده اند به نمایش در می آیند.

از بین 3124 طرح ارائه شده به استانها 2881 طرح در مرحله پذیرش اولیه قرار گرفتند از بین آنها بر اساس معیارها 1420 طرح انتخاب شده است که در 31 غرفه استانی به نمایش گذاشته می شوند.

سلطانخواه گفت: در این جشنواره 35 طرح برگزیده کشوری و 31 طرح برگزیده استانی خواهیم دانست.

طرح ها از پیشرفته تا متوسط طبقه بندی شده اند در ادامه دکتر سلطانخواه اظهار کرد: بخش های جانبی شامل وسائل آموزشی آزمایشگاهی و خدمات ایده تا محصول می شود.

برگزاری هشت کارگاه آموزشی که مورد نیاز فناوران است از دیگر حاشیه های این جشنواره است.

سلطانخواه اعلام کرد: بانک اطلاعاتی از شرکت های دانش بنیادی بزودی تهیه خواهد شد.

در ادامه دکتر خیام نکویی، معاون فناوری و نو آوری معاونت ریاست جمهوی تاکید کرد: این جشنواره منشا شکوفایی حوزه علم و فناوری است و مهمترین رویداد کشور است که با مشارکت استانها انجام می شود.

 در پایان دکتر خیام نکویی گفت: مجموع حمایتهای مالی 100 میلیارد ریال است که از اعتبارات معاونت فناوری تامین می شود.

در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ گفته شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار