نخستین مرکز آموزشی پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانیکشور در بیمارستان امام رضا(ع) از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رئيس بيمارستان امام رضا (ع) گفت:این مرکز در مکانی مناسب دارای اتاق های اساتید ، پرستاران کنترل عفونت و مجهز به امکانات آموزشی،راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی براي کارکنان ، پرسنل بهداشتي و دانشجويان می باشد.

عباسی اهداف کلیراه اندازي اين مرکز را ، کاهش میزان عفونت بیمارستانی ، کاهش میزان مرگ و میر و هزینه های ناشی از عفونت بیمارستانی و ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی درمانی عنوان کرد و گفت :ایجاد هسته تحقیقاتی، آزمایشگاه و سایت کنترل عفونت از برنامه های آتی مرکز پیشگیری و کنترل عفونت می باشد.

همچنين اعلمي معاون آموزشي و پژوهشي بيمارستان نیز در خصوص کنترل عفونت بيمارستاني گفت: عفونت های بیمارستانی یک مشکل جدی مراکز بهداشتی درمانی می باشند وهرساله هزینه های زیادی را به بیماران ومراکز بهداشتی درمانی تحمیل می کنند و میزان عفونت بیمارستانی در یک مرکز بهداشتی درمانی نشان دهنده کیفیت خدمات ارائه شده در آن مرکز می باشد.

وي افزود : آموزش احتیاطات استاندارد، بویژه بهداشت دست ، بهداشت محیط بیمارستان و احتیاطات مربوط به جداسازی بیماران دارای بیماری های مسری از اولویت های این مرکز است.

گفتني است : اين مرکز با همکاری معاونت آموزشی بیمارستان، گروه عفونی، مدیریت خدمات پرستاری و کمیته کنترل عفونت بیمارستان راه اندازي شده است.

همچنین نخستین دوره این مرکز نیز با حضور 50 نفر از رزیدنتهای دانشگاههای سراسر کشور به مدت سه روز در حال برگزاری است./س   

برچسب ها: مرکز ، پیشگیری ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.