شیوع دوباره وبا به ویژه از آن جهت نگران کننده است که سازمان های غیردولتی حاضر در هاییتی به علت نبود منابع مالی در حال ترک این کشور هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دو سال و نیم پس از زمین لرزه شدید هاییتی که 300 هزار کشته و یک و نیم میلیون بی خانمان بر جا گذاشت، بازسازی این کشور هنوز به پایان نرسیده است و وعده های غرب و سازمان ملل برای بازسازی این کشور، عملا بدون تحقق بوده به گونه ای که تنها بر اساس آمارهای رسمی هنوز 400 هزار نفر از مردم هاییتی در اردوگاه ها زندگی می کنند.

اکنون نیز اعلام شده که بیماری وبا که در سال 2010 در هاییتی جان هزاران نفر را گرفته، دوباره در این کشور شیوع یافته است و سازمان بهداشت جهانی 112 هزار مورد جدید ابتلا به وبا را در سال 2012 در هاییتی پیش بینی کرده است.

بنا بر اعلام رسانه های منطقه، شیوع دوباره وبا به ویژه از آن جهت نگران کننده است که سازمان های غیردولتی حاضر در هاییتی به علت نبود منابع مالی در حال ترک این کشور هستند و هیچ کشور ثروتمند و یا نهادهای مهم جهانی، فکری به حال مردم این کشور نمی کنند.

شیوع وبا اکتبر سال 2010 در هاییتی آغاز شد و تاکنون 600 هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از 7 هزار و 400 نفر را گرفته است. بخشی از مردم هاییتی، کلاه آبی های سازمان ملل را که پس از زلزله سال 2010 به این کشور فرستاده شدند، به آلوده کردن آب متهم می کنند.

هرچه هست به نظر می رسد وعده های کشورهای بزرگ جهان و تلاش های رسانه ای انها برای نشان دادن چهره ای مثبت از مسئولان غربی، تنها چند ماه فایده داشته است و اکنون مردم هاییتی خود باید به رفع این مشکلات فکر کنند.
برچسب ها: زلزله ، هاییتی ، شیوع ، وبا ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار