آتوس برای ارزیابی توانایی های معلولان انگلیس سالانه صد میلیون پوند (126 میلیون یورو) از دولت انگلیس پول دریافت می کند اما معلولان به رفتارهای زجرآور این شرکت معترض هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از زمانی که قدرت را در انگلیس در دست دارد، تلاش کرده راههای مختلفی را برای جلوگیری از سقوط شاخص های اقتصادی این کشور به کار بگیرد که یکی از این روش ها، کاهش شدید بودجه در همه زمینه ها است.

یکی از اقدامات وی، تلاش برای کاهش یا قطع حقوق معلولان این کشور است و کامرون برای نیل به این مقصود، یک شرکت مسئول رسیدگی به این قشر را مامور به این کار کرده است. شرکت فرانسوی آتوس که از سال 1998 در انگلیس فعالیت می کند، در حقیقت وظیفه دارد به درخواست دولت انگلیس توانایی های معلولان را ارزیابی کند اما این شرکت، نتایج را به گونه ای جلو می برد که معلول یاد شده از بخش یا همه امکانات دولتی در اختیار خود محروم شود.

آتوس برای ارزیابی توانایی های معلولان انگلیس سالانه صد میلیون پوند (126 میلیون یورو) از دولت انگلیس پول دریافت می کند و بر این اساس، تلاش دارد برای تمدید قرارداد خود، راهبردهای دولت کامرون را به خوبی اجرا کند.



اکنون که آتوس با حمایت ویژه دولت انگلیس به عنوان یکی از اسپانسرهای پارالمپیک انتخاب شده، معلولان انگلیسی از این موضوع خشمگین هستند و با تجمع مقابل دفتر وزیر کار انگلیس، به نحوه همکاری دولت این کشور با این شرکت فرانسوی، اعتراض کردند. معترضان می گویند آزمون هایی که اَتوس از معلولان به عمل می آورد ناراحت کننده و زجرآور است و هدفش، جلب رضایت دولت است، نه معلولان نیازمند.

نحوه عملکرد آتوس باعث شده تا برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز به سراغ کاهش بودجه معلولان بروند و اکنون، اسپانسر المپیک معلولان، یک کابوس برای اعضای این جامعه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار