معاون آب، خاک و صنايع وزارت جهاد کشاورزي در حاشيـه بهره برداري از کـارخـانه فرآوري گوشتي شهرستان ملاير گفت: از 110 ميليون تن محصولات کشاورزي که درکشور بدست مي آيد هم اکنون 60 ميليون تن آن فرآوري ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي جهاد کشاورزي، معاون آب - خاک و صنايع وزارت جهاد کشاورزي در حاشيـه بهره برداري از کـارخـانه فرآوري گوشتي شهرستان ملاير گفت: از 110 ميليون تن محصولات کشاورزي که درکشور بدست مي آيد هم اکنون 60 ميليون تن آن فرآوري مي شود .

سجادي مصرف بهينه آب را از شاخص هاي مهم وزارت جهاد کشاورزي بيان کرد و افزود: اجراي آبياري تحت فشار ، انتقال آب،اجراي شبکه هاي فرعي و مرمت قنوات چهار شاخص مهم برنامه پنجم توسعه جهاد کشاورزي براي مصرف بهينه آب است .

وي گفت : در اين راستا پارسال800 ميليارد ريال اعتبار درسراسر کشور براي اجراي آبياري تحت فشار اختصاص يافت که از پيش بيني سال اول برنامه پنجم بيشتر بود .

سجادي با اعلام آمادگي وزارت جهاد کشاورزي از سرمايه گذاران گفت : با توجه به اينکه سيب زميني محصول عمده استان همدان است هر سرمايه گذاري که وارد اين عرصه شود از آن حمايت خواهيم کرد.

فرماندار ملاير هم با اشاره به اينکه اين کارخانه ظرفيت توليد 4 هزار و 500 تن انواع محصولات گوشتي را در سال دارد افـزود : اين کارخانه تحت ليسانس شرکت بلوئل آلمان و برخوردار از استاندارد هاي ايزو 22 هزار و HACCP است .

خيريانپور افزود: براي بهره برداري از اين واحد توليدي 14 ميليارد و 500 ميليون تـومان هزينه شده که 5 ميليارد و900 ميليون تومان آن از محل تسهيلات بنگاه هاي زود بازده  است. پيش بيني مي شود اين کارخانه 2 هزار و 250 تن محصول را در سال صادر کند./س

برچسب ها: جهاد ، کشاورزی ، فراوری ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار