رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی ازساخت الگویی اماکن دامی درسه روستای مناطق زلزله زده شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در جلسه مشترکی با مدیران بنیادمسکن انقلاب اسلامی ، با اشاره به اینکه ‌نگهداری از احشام بسیار حائز اهمیت است، افزود : در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده و درنخستین مرحله 20 هزار متر فنس جهت حصارکشی و ساماندهی دام روستائیان در اختیار آنان قرار گرفته و در تلاش هستیم این مشکل در روزهای آتی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با همراهی معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان در سه روستاي زغن آباد، اورنگ و کوویج بصورت الگویی کار احداث اماکن دامی را آغاز می کند ادامه داد: برای هر واحد دامی تخریب شده از 100 میلیون الی 150 میلیون تسهیلات با سود 7 درصد اعطاء می شود و در تلاش هستیم ضمن کاهش سود بانکی از 7 درصد به 4 درصد ، بازپرداخت وام ها را تا 15 سال افزایش دهیم.

محمدیان در ادامه حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده استان را موجب آرامش آسیب دیدگان این حادثه دانست و افزود: برآیند تلاش مسئولان و اعضای ستاد بحران باید آرامش مردم باشد که به فضل الهی این مقصود با حضور مقام معظم رهبری حاصل شد.

عبدالهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی ، با اشاره به اینکه 20 درصد تسهیلات واگذار شده برای تهیه مصالح ساختمانی اماکن دامی درنظر گرفته شده است افزود: نقشه طراحی شده برای اماکن دامی مناطق زلزله زده به غیر از سه روستایی که کلاً جابجا می شوند بصورت کوچه های دامی مجزا از کوچه های محل سکونت ساکنین این مناطق ساخته می شوند و در این اماکن 50 متر برای اماکن نگهداری دام و 20 متر نیز برای انبار علوفه ، نهاده ها و محصولات کشاورزی درنظر گرفته شده است.

برنج فروش آذر مدیر شعب بانک کشاورزی آذربايجان شرقي نیز با بیان اینکه تسهیلات واگذاری به اماکن دامی بصورت 3 سال تنفس همچون وام مسکن مهر خواهد بود افزود: تسهیلات پرداختی از طریق این بانک به زلزله زدگان بصورت ضامن زنجیره ای در بین خود روستائیان بوده و بدون توجه به سررسید وام های گذشته آنان پرداخت خواهد شد./س

برچسب ها: آغاز ، ساخت ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.