رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: حجم مبادلات کشور ایران با افغانستان در جایگاه چهارم قرار دارد و این رتبه باید ارتقا یابد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، علی صفرزاده در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در کابل اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش موثری در ایجاد روابط موثر بین دو کشور ایفا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تصریح کرد: این نمایشگاه به 2 دلیل می‌تواند نقطه عطف و تاریخی تلقی شود زیرا این دو کشور مصالح و موقعیت‌های مشترکی در منطقه دارند و می‌تواند در نقش موثری در روابط اقتصادی منطقه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در 18 ماهه اخیر دو کشور توانسته‌اند 4 نمایشگاه در منطقه برگزار کنند و برای پنجمین بار نیز نمایشگاه بازرگانی و افتصادی در مهرماه سال جاری در شهر هرات برگزار می‌شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: نمایشگاه‌های اقتصادی و بازرگانی علاوه بر یک محیط افتصادی محلی برای مبادلات علائق، احساسات و عواطف است .

صفرزاده خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و افغانستان با 198 کشور جهان مراودات اقتصادی دارند و برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند نفش بارزی در فعالیت هرچه بیشتر اتاق‌های مشترک ایران و افغانستان، بازدید هیئت‌های تجاری دو کشور، برگزاری هرچه بیشتر این نمایشگاه‌ها در هر دو کشور و به صورت مشترک و در نهایت ایجاد زیرساخت‌های مناسب اقتصادی بین دو کشور را فراهم سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی برگزاری این نمایشگاه را نشان از احساسات، عواطف، شعور و شور دو کشور دانست./س


برچسب ها: رئیس ، سازمان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.