فرمانده ارتش لبنان تأکید کرد، نیروهای ارتش تلاش می کنند مرزهای لبنان – سوریه به گذرگاهی برای "فتنه" تبدیل نشود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، "جان قهوجی" گفت: ارتش به اجرای طرح نظامی در داخل و مرزهای زمینی با سوریه پایبند است و با همه امکانات خود تلاش می کند تا این مرزها به گذرگاه فتنه تبدیل نشود.

قهوجی امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان ارتش، خاطرنشان کرد: ارتش اجازه نمی دهد در لبنان مناطق امنیتی، حائل و یا خارج از حاکمیت دولت وجود داشته باشد، زیرا در این صورت لبنان در درگیری های منطقه ای بعنوان یکی از طرفهای درگیری تلقی می شود.

قهوجی ادامه داد: ارتش برای نجات میهن در همه مناطق، از جمله مرزهای جنوبی برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی اسرائیل، پاسداری از حقوق مشروع لبنان در آبهای منطقه ای و مناطق ویژه اقتصادی، یا حفظ امنیت در داخل و مرزهای سوریه و لبنان  فعالیت می کند.

وی همچنین تأکید کرد که ارتش لبنان در زمینه مبارزه با شبکه های جاسوسی و تروریستی فعالیت می کند که آخرین مورد آن چند روز قبل و انهدام یک شبکه تروریستی بسیار خطرناک است.

از آغاز بحران سوریه، مرزهای لبنان یکی از راه های اصلی انتقال سلاح و مزدوران تروریست به داخل این کشور جهت پشتیبانی از جنگ عناصر و گروه های مسلح با نیروهای ارتش سوریه بوده است .. نقل و انتقال نیرو و سلاح در این مناطق و تلاش مرزبانان سوری برای مقابله با این پدیده تا کنون چندین بار موجب بروز درگیری ها و تنشهایی در نقاط مرزی شده است.
برچسب ها: ارتش ، لبنان ، مرز ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار