رئیس شصت و ششمین دوره مجمع سازمان ملل با اشاره به موضوع سوریه گفت: حمایت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از اخضر ابراهیمی می تواند صلح پایدار در سوریه را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشکاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ ناصر عبدالعزیز رئیس شصت و ششمین دوره مجمع سازمان ملل با اشاره به ضرورت روابط مسالمت آمیز میان کشورها در نشست سران اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: ما در حال حاضر در جهانی زندگی می کنیم که پیش از پیش با یکدیگر روابط و تعاون دارند و از سوی دیگر تمام آنها با چالشها و بحرانهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
 
وی با تاکید بر خواسته های کشورهای عضو عدم تعهد در راستای اصلاحات دستگاه های سازمان ملل، تصریح کرد: طی 50 سال گذشته اعضای جنبش عدم تعهد توانستند مسئولیت های خطیر خود را به سرانجام برسانند و از پس نیز بر اساس سیستم بین المللی جدید حرکت کنند.
 
عبدالعزیز با بیان اینکه اهداف کشورهای اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست، اذعان کرد: امیدواریم که تمام کشورها بتوانند با همکاری و ایجاد روابط مسالمت آمیز نیز میان یکدیگر آینده ای روشن را برای خود به ارمغان بیاوریم. چراکه بحران و فشارها باید از طریق مذاکرات و گفتگوها حل شود.
 
وی در خصوص اینکه مجمع عمومی سازمان ملل نقش خود را برای حل بحران سوریه نشان داده است، عنوان کرد: با قدردانی از تلاش های کوفی عنان اکنون باید با حمایت کشورهای جنبش عدم تعهد از اخضر ابراهیمی شاهد صلح و امنیت پایدار در کشور سوریه باشیم.
 
رئیس شصت و ششمین دوره مجمع سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه صلح و امنیت در خاورمیانه تنها با گفتگو و مذاکره میان کشورهای عدم تعهد میسر خواهد شد، بیان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل توان حمایت از ملت فلسطین را دارد و در این راستا باید تعاون و مذاکرات مسالمت آمیز میان تمدن ها برقرار شود.
 
وی با اشاره به حق مسلم ایران در فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود، خاطرنشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل معتقد است که حل پرونده هسته ای ایران باید از طریق مسالمت آمیز صورت گیرد چرا که جمهوری اسلامی حق دارد از انرژی هسته ای بر اساس قوانین بین المللی بهره برداری کند.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار