مديرکل تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري از برگزاري همايش مداحان و شعراي آييني استان با عنوان « از روضه تا بهشت » هم زمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
حجت الاسلام رحمت الله اروجي گفت: در شب ولادت امام رضا (ع)، 100 نفر از پيرغلامان مداح بالاي 60 سال و جمعي از مداحان و شعراي آييني استان در همايشي با عنوان « از روضه تا بهشت » آثار خود را در مدح اهل بيت (عليهم السلام) ارائه مي کنند.
وي افزود: اين همايش به منظور معرفي و تجليل مداحان برتر استان و فراهم شدن زمينه ارائه آثار آنان در محافل ويژه مذهبي و با حضور نماينده ولي فقيه دراستان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد و جمعي از مسئولان فرهنگي استان برگزار مي شود.
اروجي فعاليت مداحان و حضور آنان در هيئات و مجالس مذهبي را برای ارتقاء سطح معنوي جامعه مؤثر دانست و گفت: آثار شعراي آييني هم به دليل متأثربودن از آموزه ها و تعاليم اسلامي، ارزش هاي اخلاقي و باورهاي آسماني از جايگاه والايي در حوزه شعر و ادب فارسي برخوردار بوده و تاکنون توانسته است در غناي فرهنگ ديني و جلب توجه عمومي مردم به مذهب نقش مهمي را ايفا کند.
وي با تأکيد بر ضرورت توجه به اثرات گسترده هنر و ادبيات در انتقال محتواي ديني و توسعه فرهنگ قرآني يادآور شد: حمايت از شعراي آييني و استفاده مداحان از آثار فاخر آنان در مجالس عزاداري و مولودي خواني علاوه بر ايجاد الگوي بومي در برگزاري مراسم مذهبي، موجب جذب شاعران جوان به فعاليت در حوزه دين، مدح اهل بيت (عليهم السلام) و بيان تاريخ اسلام مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.