دبير کل اتحاديه اول دانشگاه آزاد اسلامي گفت: با توجه به رياست 3 ساله بر جنبش عدم تعهد جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند پتانسيل‌هاي جنبش را به فعل برساند.

علي بازگير دبير کل اتحاديه اول دانشگاه آزاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با مباحث مطرح شده از سوي مقامات ايراني در اجلاس "نم" اظهار داشت: مسئولان بايد در اجلاس علاوه بر مسائل هسته‌اي و ديدار سران از نيروگاه‌هاي اتمي ايران، تحريم‌هايي که از سوي غرب عليه ايران اعمال شده را مورد بحث و بررسي قرار دهند.

وي با تاکيد بر اينکه اصل جنبش بر استقلال شکل گرفته گفت: جمال عبدالناصر، جواهر لعل نهرو و ديگر سران پايه‌گذار جنبش، اساس شکل‌گيري اجلاس را عدم وابستگي به بلوک شرق و غرب گذاشته بودند که متاسفانه در حال حاضر شاهد وابستگي برخي از کشورهاي عضو عدم تعهد به طور مستقيم و يا غير مستقيم با سياست‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي هستيم که اين به عنوان يک نقد به فضاي عدم تعهد وارد است.

دبير تشکيلات اتحاديه اول دانشگاه آزاد اسلامي خاطر نشان کرد: با توجه به رياست 3 ساله جمهوري اسلامي ايران بر جنبش، مي‌توان از اين فضا استفاده کرد و در ابعاد مختلف سياسي، پتانسيل‌هاي بالقوه را به فعل رساند.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار