مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی از کاهش آمار ازدواج طی پنج ماهه نخست سال جاری در این استان خبرداد.

حسین نیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب گفت: در پنج ماه نخست سال جاری ، 31 هزار و 867 ازدواج در خراسان رضوی به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، چهار هزار و 765 مورد کاهش دارد.

وی با اشاره به میزان طلاق در پنج ماهه نخست سال 91 در خراسان رضوی گفت: در این مدت 5 هزار و 968 مورد طلاق در استان ثبت رسیده که این رقم درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 مورد ، کاهش مواجه بوده است.

نیری شهرستان کاشمر را دارای بالاترین آمارازدواج طی دوسال گذشته در استان اعلام کرد و افزود: میزان ازدواج در شهرستان کاشمر با 157 هزار نفر جمعیت ، در پنج ماهه نخست امسال شش مورد در هر هزار نفر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی نیری همچنین ، شهرستان مشهد را دارای بالاترین آمار طلاق در پنج ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: به ازای هرهزار نفر جمعیت ، سه مورد طلاق در شهرستان مشهد به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، تغییری نداشته است.

وی همچنین از کاهش چشمگیر طلاق در ماه رمضان امسال در شهرستان خبرداد و افزود: میزان طلاق در شهرستان مشهد ، در ماه مبارک رمضان در مقایسه با ماه های دیگر 46 درصد کاهش یافته است.

نیری با بیان اینکه شهرستانهای جغتای ، خواف وتایباد کمترین میزان طلاق را در پنج ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص دادند ، گفت : در خراسان رضوی ، میانگین سن طلاق برای زوج 33 سال و برای زوجه 29 سال است که این میزان در مقایسه با آمار سال گذشته در مدت مشابه ، تفاوت چندانی نداشته است.

وی همچنین با اشاره به میانگین سن ازدواج در استان گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال 91 میانگین سن ازدواج برای زوج 27 سال و برای زوجه  23سال به ثبت رسیده که در این خصوص نیز تفاوتی درمقایسه با میانگین مدت مشابه سال گذشته مشاهده نمی شود. /س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.