نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اجلاس نم تحریم‌ها و اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند.

علی اصغر سلطانیه  در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر شانزدهمین اجلاس عدم تعهد بر تحریم های غرب علیه کشورمان گفت:  قطعا  اجلاس عدم تعهد بر تحریم های یک جانبه  و خصمانه علیه جمهوری سلامی ایران تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: کشورهای عضو عدم تعهددر بیانیه های مختلف اعلام کرده اند که مخالف تحریم های یک جانبه علیه ایران هستند و تمامی این کشورها به صورت یک پارچه اقدامات خصمانه ای را که به ملت ها و کشورهای در حال توسعه آسیب می زند و یا حق آنها را ضایع می کند و موقعیتشان را به خطر می اندازد را محکوم  می کنند.

سلطانیه افزود: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ریاست جنبش عدم تعهد برای خدمت به تمام اعضای این جنبش  استفاده خواهد کرد.

نماینده  ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: ایران به عنوان رئیس گروه نم از تمام ظرفیت های خود برای بسط و گسترش عدالت، استقلال،حق طلبی و ...استفاده خواهد کرد چرا که این موارد از مبانی تشکیل چنین جنبشی به شمار می رود.

سلطانیه خاطر نشان کرد: جنبش عدم تعهد بارها از برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و در این اجلاس نیز این موضوع را مورد بحث قرار خواهد داد.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: سلطانیه ، اجلاس ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار