يك حقوقدان گفت: اجلاس "نم" فرصتي براي هم انديشي بيشتر ميان سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و حل مسايل حقوقي در عرصه بين المللي است.

بهمن كشاوز در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در كشورمان اظهار داشت: نشست‌هاي كارشناسي سران عضو جنبش عدم تعهد فرصتي است تا مسايل حقوقي در عرصه بين المللي مطرح و بررسي شود.

اين حقوقدان ادامه داد: توافق مشترك اعضاء در نشست‌هاي كارشناسي بر سر مسايل حقوقي و قضايي بسياري از مشكلات را در اين زمينه مرتفع مي‌كند.

وي با اشاره به برخي مشكلات قضايي در عرصه بين المللي تصريح كرد: عدم عضويت ايران و برخي كشورهاي ديگر در كنوانسيون بين المللي حقوق كيفري،  يكي از مهمترين چالش‌هايي است كه لطمه بسياري به حقوق اين كشورها وارد مي‌كند.


كشاورز افزود: دخالت‌هاي آمريكا بسياري از كشورها را از پيوستن به كنوانسيون بين المللي حقوق كيفري محروم كرده و كارشناسان اجلاس" نم" بايد در اين زمينه چاره انديشي كنند.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: اجلاس" نم" فرصتي براي هم انديشي بيشتر ميان سران كشورهاي عضو  جنبش عدم تعهد و حل مسايل حقوقي در عرصه بين المللي است.
 
"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: اجلاس ، نم ، کشارز ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار