خيابان بيست و ششم که يکي از محله هاي فقيرنشين در شهر تمپا در ايالت فلوريداي آمريکا به حساب مي آيد، فاصله بسيار کمي از محل برگزاري مجمع ملي جمهوريخواهان دارد، اما ساکنان اين منطقه از ميليونها دلار بودجه اي که اندکي آنطرف تر در اختيار نامزد حزب جمهوريخواه آمريکا قرار گرفته است، هيچ بهره اي نمي برند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الجزيره  ، در حاليکه ميت رامني توانسته 101 ميليون دلار کمک مالي براي برگزاري تبليغات انتخاباتي خود جمع آوري کند ، در فاصله ي ناچيزي از محل برگزاري مجمع ملي انتخاباتي جمهوريخواهان در شهر تمپا، يکي از فقيرترين محله هاي آمريکا شاهد تقلاي شمار زيادي از شهروندان بي بضاعت آمريکايي براي گذران زندگي روزمره است.

اندي گالاکر، خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي در گزارشي از اين محله، ضمن اشاره به اين نکته گفت: اين منطقه تنها حدود شش کيلومتر از محل مجمع ملي جمهوريخواهان فاصله دارد و اين فاصله به اندازه اي است که من مي توانم به راحتي صداي بالگردهاي متعلق به شبکه هاي مختلف خبري را که در آن قسمت نشست و برخاست مي کنند ، بشنوم.
اما اين محله با آنجا تفاوت بسياري دارد. ما در اينجا با شمار زيادي از منازل خالي از سکنه مواجه هستيم که بدليل ناتواني صاحبانشان از پرداخت اقساط خريد مسکن، توسط بانکها بازپس گرفته و پلمپ شده اند.
اين خانه ها بدليل متروکه شدن، در حال ويراني هستند. البته مسئولان محلي ميليونها دلار هزينه کرده اند تا حيات را به اين محله بازگردانند اما چنين اتفاقي هنوز رخ نداده است.
رولاند سيمس، يک نظامي سابق ارتش آمريکا که در جنگ ويتنام حضور داشته و اکنون با وجود تسلط بر شغل مکانيکي قادر به يافتن هيچ کاري براي امرار معاش نيست، درباره وضعيت زندگي خود گفت: «من فقط به دنبال اين هستم که روي پاي خود ايستاده و براي خودم کار کنم. اما حتي اين کار هم براي من ميسر نشده است. دولتمردان بايد در سخنراني هاي خود به اين مسئله بپردازند که چه بايد کرد تا بتوان براي همه مردم نه يک خودرو، بلکه فقط قدري پول در جيبشان و مقداري غذا بر روي ميزشان فراهم کرد؟»
چنين وضعيتي براي شمار زيادي از ساکنان اين منطقه وجود دارد.
حدود بيست و پنج درصد مردم منطقه در وضعيت فقر بسر مي برند که اين ميزان نزديک به دو برابر ميانگين نرخ فقر در سطح ملي است.
چنين شرايطي باعث شده است که بنگاه هاي خيريه فعال در زمينه ي تأمين مواد غذايي براي بي خانمان ها، در حال سپري کردن پر مشغله ترين دوران فعاليت خود باشند.
اين بنگاهها و آشپزخانه هاي طرف قرارداد آنها، همه روزه شاهد تعداد بيشتري افراد گرسنه و محتاج به کمک هستند.
يولاندا جيووانتي، مدير يکي از اين بنگاههاي خيريه در اين باره گفت: «اين افراد به دنبال امنيت هستند و مي خواهند کساني را ببينند که با آنها رفتاري يکسان با ساير افراد داشته باشند. ما همگي در شرايطي مشابه هستيم و کافي است تنها سه فقره چک حقوق خود را دريافت نکنيم تا ما هم به جمع بي خانمان ها بپيونديم. اينجا هيچ کس نمي داند که آيا روز بعد به سر کار خواهد رفت يا نه؟»
تاکنون وعده و وعيدهاي بسياري در مورد کمک به احياي وضع اقتصادي در اين منطقه داده شده است، اما همچنان بايد رتبه ي بازپس گيري خانه هاي فروخته شده به دليل ناتواني مالک در پرداخت اقساط را جزء بالاترين ها در ميان مناطق مختلف کشور به حساب آورد.
گالاکر در ادامه ي گزارش خود افزود: قرار است جمهوريخواهان به ارائه توضيحاتي در مورد اينکه چه برنامه اي براي رهايي از اين وضعيت دارند، بپردازند. برنامه هاي رفاهي آنها چيست؟ اين صحبتها جريان دارند اما مردم اين منطقه واقعاً حالشان از اين همه سخنراني و وعده و حرف از سوي سياستمداران به هم مي خورد. آنها فقط خواستار اقدام عملي دولت هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار