سينماي ايران با توجه به توليد آثار و فيلم‌هاي بسيار در زمينه جنگ و مقاومت، هيچ وقت شرمنده دفاع مقدس نبوده است.

علي رويين تن، كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت سينماي دفاع مقدس گفت:‌ نزديك به 8 سال جنگ و مقاومت در عمر تاريخي ما رخ داده است و نمي‌توان اين دوره از تاريخ را ناديده گرفت.
وي ادامه داد: يك ايراني نمي‌تواند كورش و تاريخ ايران را دوست نداشته باشد و كم لطفي است اگر به دوره‌ي مقاومت و رشادت‌هاي ايراني پرداخت مناسبي صورت نگيرد.
رويين تن ضمن اشاره به آثار سينماي خوب در ژانر دفاع مقدس، افزود: خوشبختانه در سينماي ايران آثار بسياري از جمله "هور در آتش"، "ستارگان خاكي" و "سه گانه" احمد رضا درويش هستند كه سينماي ايران را شرمنده دفاع مقدس نكرده است.
وي اظهار داشت: كارگردان بسياري علاقه دارند كه در زمينه دفاع مقدس فيلم سازي كنند اما نگاه كليشه‌اي مسئولان به موضوع جنگ باعث فاصله گرفتن هنرمندان از اين ژانر شده است.
رويين تن با بيان اينكه فشار مسئولان فرصت فيلم سازي را گرفته است، تصريح كرد: متاسفانه با نگاه مسئولان، سينماي ايران هنوز از زندگي بزرگان چون شهيد همت، باكري و متوسليان نتوانسته فيلم با هويتي بسازد.
وي همچنين در خصوص برگزاري جشنواره مقاومت، خاطرنشان كرد: متاسفانه هيچ يك از جشنواره‌ها كمكي به سينماي ايران و دفاع مقدس نكرده است و تنها هدف برگزاري جشنواره را در ذهن خود گنجانده‌اند.
شايان ذكر است، علي رويين تن مستندي به نام "صادق عاشق" را براي بخش شهداي ترور جشنواره مقاومت ارسال كرده سات و در حال حاضر در مرحله ميكس نهايي قرار دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار