به مناسبت هفته دولت، 10 پروژه در حوزه محیط زیست این استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اظهار داشت: طرح پایش لحظه‌ای دریای عمان با اعتبار یک میلیارد تومان در محل پارک بهاران چابهار کلنگ‌زنی شد.
خسرو افسری افزود: 500 میلون تومان از این رقم، هزینه ساخت و ساز در کنار ساحل و مابقی برای خرید تجهیزات مورد نیاز است.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: کلنگ‌‌زنی تعداد پنج پاسگاه محیط بانی در شهرستان‌های چابهار، کنارک، زهک و دلگان در ادامه هفته دولت انجام می‌شود.
افسری بیان داشت: اعتبار کلی پیش‌بینی شده برای این پاسگاه‌ها، 750 میلیون تومان است که 500 میلیون تومان آن برای ساخت در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: برای نخستین‌بار، دوربین‌های پایش مرجان‌های دریایی را در چابهار افتتاح‌ کردیم و این دوربین‌ها تمامی عملکرد مرجان‌های دریایی را زیرنظر دارند.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نخستین موزه سیار محیط زیست نیز افتتاح می‌شود، این موزه در قالب یک دستگاه اتوبوس طراحی شده که برای مجهز کردن آن 60 میلیون تومان هزینه صرف شده است.
افسری از دریافت مجوز استخدام 100 نفر نیروی انسانی برای پاسگاه‌های محیط بانی خبر داد و افزود: موافقت‌های اولیه این کار انجام شده که امیدواریم به زودی به استان اعلام شود. /س

برچسب ها: پروژه ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.