يک کارشناس سياست خارجي گفت: عملکرد منسجم جنبش عدم تعهد در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي، نظامي و اجتماعي همراه با يک برنامه‌ريزي دراز مدت، به تدريج نقش ابر قدرت‌هاي مستکبر را در تاثيرگذاري بر معادلات جهاني کمرنگ و از حقوق ملت‌ها در برابر تجاوز گري‌هاي استکبار دفاع خواهد کرد.

مصطفي قوام در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثير اجلاس عدم تعهد بر معادلات منطقه و جهان گفت: اعضاي جنبش عدم تعهد  با صدور اطلاعيه‌ها و حضور فعال از حقوق ملت هايشان در برابر زور گويي‌هاي آمريکا و غرب دفاع کردند.

وي ادامه داد: تشکيل اجلاس سران کشورهاي عدم تعهد در جمهوري اسلامي ايران موجب شکوفايي، تحرک و نقش‌آفريني اهداف اين جنبش در سطح بين‌المللي خواهد شد.

قوام تصريح کرد: عملکرد منسجم جنبش عدم تعهد در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي، نظامي و اجتماعي ضمن يک برنامه‌ريزي دراز مدت، به تدريج نقش ابر قدرت‌هاي مستکبر را در تاثيرگذاري بر معادلات جهاني کمرنگ و از حقوق ملت‌ها در برابر تجاوز گري‌هاي استکبار دفاع خواهد کرد.

وي در ادامه  با اشاره به سفر رئيس جمهور مصر به اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران افزود: موج عظيم بيداري اسلامي، سفر مرسي به اجلاس جنبش عدم تعهد و حضور کشورهاي مسلمان براي به زانو در آوردن استکبار جهاني، غرب و رژيم غاصب صهيونيستي را به وحشت انداخته است.

قوام تاکيد کرد: آمريکا سعي دارد تا با کارشکني، انقلاب مصر را از مسير خود منحرف کرده و با رخنه‌کردن در موج عظيم بيداري اسلامي به اهداف شوم خود در منطقه دست يابد.

وي با تاکيد بر اينکه سفر مرسي به ايران هشداري جدي براي غرب به‌خصوص رژيم جعلي صهيونيستي است، ادامه داد: آمريکا  به سبب  اينکه خود را حامي اصلي رژيم غاصب صهيونيستي مي‌داند همواره و در شرايط مختلف منطقه‌اي از اين رژيم جعلي حمايت کرده بنابراين از روابط همه جانبه مصر و جمهوري اسلامي ايران به شدت نگران بوده چرا که روابط في‌مابين اين دو کشور قطعا موقعيت غده سرطاني منطقه را متزلزل تر خواهد کرد.

قوام با اشاره به اينکه سفر مرسي به ايران به عنوان کشوري ضد صهيونيست، ضد امپرياليست و صلح‌جو مهمترين رويداد پيش‌روي کشور مصر بوده است، افزود: سفر رئيس جمهور مصر به اجلاس جنبش عدم تعهد چهره و جايگاه اين کشور در جهان اسلام را بيش از پيش نمايان خواهد کرد.

وي تاکيد کرد: آشوب‌هاي اخير در مصر قطعا توسط وابستگان و پسمانده‌هاي آمريکا و رژيم جعلي صهيونيستي در اين کشور طراحي و اجرا شده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: علي‌رغم اتفاقات و آشوب‌هاي اخير در مصر آگاهي ملت آزادي خواه کشور از دسيسه‌هاي شوم دشمنان براي ايجاد آشوب و دو دستگي انقلاب عظيم آنها سبب شده که مصمم‌تر از  پيش براي پيشبرد اهداف خود گام بردارند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار