نماينده جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد گفت: به همت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در وين کليه مواضع غير متعهدها در مورد بحث برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران تهيه شده که امروز يا فردا در اختيار مهمانان شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد قرار خواهد گرفت.


محمد خزائي نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در حاشيه اجلاس تهران در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به تاثير مثبت اجلاس تهران در پيشبرد برنامه هسته‌اي کشورمان اشاره کرد و گفت:‌ کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بارها اعلام کرده‌اند که از فعاليت صلح آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران حمايت مي‌کنند.

وي تصريح کرد: از مباني جنبش غير متعهدها اين است که با استاندارهاي دوگانه و فشارهاي خارج از مقررات بين المللي و چارچوب مقررات آژانس انرژي اتمي مخالفت کند.

خزائي با بيان اينکه جنبش عدم تعهد با عدول از مقررات‌هاي آژانس که توسط رژيم صهيونيستي و برخي کشورها صورت گرفته است مخالفت مي کند، گفت:‌ موقعيت و نظر جنبش عدم تعهد در خصوص فعاليت هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران کاملا روشن است.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد از تدوين مواضع کشورهاي غير متحد خبر داد و گفت: به همت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در وين کليه مواضع غير متعهدها در مورد بحث برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران تهيه شده که امروز يا فردا در اختيار مهمانان شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد قرار خواهد گرفت.

وي همچنين در خصوص تاثير اين اجلاس در خصوص مذاکرات 1+5 و ايران گفت: جنبش عدم تعهد يک جنبش متشکل از 120 کشور است و جمهوري اسلامي ايران به اندازه کافي قدرتمند و قابل نفوذ است که بتواند از مواضع خودش در سطح بين المللي دفاع کرده و کارهايش را پيش ببرد.

گفته مي شود شانزدهيمن اجلاس سران عدم تعهد با حضور 120 کشور از روز يکشنبه( 5 شهريورماه) در تهران آغاز شده و  تا دهم شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، خزاعی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار