شبکه الاخباریه سوریه در گزارشی اعلام کرد که جنبش غیرمتعهدها در سایه شرایط کنونی جهانی می تواند نقش جدیدی در عرصه بین المللی برعهده بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، گزارشگر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت: اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها اصلی ترین تحول سیاسی است. این جنبش از همان زمان تاسیس به دنبال «راه سومی» در جهان بوده است. امروز ما شاهد تغییرات منطقه ای و بین المللی هستیم و روابط بین الملل با تحولات ریشه ای روبروست. در حالی که آمریکا پس از سرنگونی نظام دوقطبی بر جهان تسلط داشت، اما واشنگتن ثابت کرد که شایستگی رهبری جهان را ندارد و خود از مشکلات ساختاری و عمیق سیاسی و اقتصادی رنج می برد.
در ادامه این گزارش آمده است: تجربه کوتاه آمریکا از زمان سرنگونی اتحاد سابق شوروی تاکنون فاش کرد که واشنگتن توانایی رهبری جهان را ندارد و از شایستگی این کار هم برخوردار نیست. بحرانهای اقتصادی و مالی در آمریکا ثابت کرد که اقتصاد این کشور در واقع ببری کاغذی بوده است. آمریکا از نظر سیاسی هم به کشور پلیسی تبدیل شد که به خود اجازه داد نیروهایش را برای دخالت در امور دیگر کشورها اعزام کند. واهی بودن دلایل آمریکا برای حمله به این کشورها آشکار شده است.
گزارشگر این شبکه خاطرنشان کرد: در این شرایط ، زمینه مناسبی برای شکل گیری تشکل جدیدی در عرصه بین المللی فراهم شده است. جنبش غیرمتعهدها اکنون به دنبال جایگاه جدیدی برای خود است که شایسته این جنبش باشد و بتواند نقش مثبت و سازنده ای در عرصه بین المللی ایفا کند.
برچسب ها: جنبش ، عدم ، تعهد ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار