سفیر فلسطین در سازمان ملل گفت: بايد رابطه خوبي ميان كشورهاي عضو جنبش تعهد وجود داشته باشد تا نيروي قوي را در رابطه با كشورهاي اروپایی،‌ آمريكا و ژاپن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ریاض منصور در جمع خبرنگاران درباره اجلاس عدم تعهد گفت: زمان آن فرا رسيده است كه كشورهاي توسعه نيافته با سرعت بيشتري توسعه يابند البته اين مسئله  به منابع نياز دارد و كشورهاي جنوبي بايد به تكنولوژي دسترسي داشته باشند.

سفیر فلسطین در سازمان ملل ادامه داد: بايد تمامي محدوديت‌هاي كشورها برداشته شود تا این کشورها هم بتوانند علي‌رغم محدوديت‌هایی که وجود دارد، توسعه پيدا كنند.

وی با اشاره به مباحثی که در اجلاس عدم تعهد بر روی آن بحث می‌شود، افزود: در اجلاس نم درباره پيشرفت‌هاي اجتماعي، اقتصادي و ابعاد وحدت ميان کشورهای عدم تعهد صحبت مي‌كنيم و همچنين در گروه 77 چين كه به گفتگوهاي جنوب شمال معروف است، فعال هستيم.

منصور مجمع عمومي سازمان ملل را دموكراتيك‌ترين نشست اين سازمان دانست و تصریح کرد: تصميمات مهمي بايد در اين مجمع گرفته شود تا تمامي كشورها در تصميماتي كه مرتبط به آنها است، شركت كنند.

سفیر تشکيلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد:  از اجلاس نم و گروه 77 استفاده مي‌كنيم تا در مورد مسائل مرتبط با توسعه،‌ تغييرات و ... گفتگو كنيم.

وی با اشاره به اینکه نباید تصمیم‌گیری در مسائل اقتصادی به چند کشور محدود شود، اظهار داشت: ما اعتقاد داريم كه نباید تعداد محدودی از کشورها که منابع و قدرت را در اختیار دارند تمامی تصميمات اقتصادي خود را بر دنیا تحمیل کنند، بلکه بايد تصميمات به صورت جمعي گرفته شود.

منصور درباره ظرفيت‌هاي اقتصادي کشورهای عدم تعهد گفت: برخي از كشورها همچون هند به عنوان اقتصاد نوظهور شناخته می‌شوند و اقتصاد آنان با سرعت بيشتري در حال توسعه است.

وی افزود: كشورهاي آفريقایی هم ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه اقتصادي دارند و برادران و خواهران ما در جنبش غيرمتعهدها نيز هستند.

سفیر فلسطین در سازمان ملل با تاکید بر اینکه باید اعضاي جنبش عدم تعهد وحدت داشته باشند، اظهار داشت: کشورهای عدم تعهد باید به كشورهايي كه توانايي زيادي در تكنولوژي و اطلاعات ندارند، كمك كنند.

منصور ادامه داد: همچنين بايد رابطه خوبي ميان كشورهاي عضو جنبش تعهد وجود داشته باشد تا نيروي قوي را در رابطه با كشورهاي  اروپايي، آمريكا و ژاپن داشته باشند.

وی درباره تغییراتی که اين جنبش باید ایجاد کند، تصریح کرد: فكر مي‌كنم ايران بايد در اين مورد نظر بدهد چراكه اين نشست در ايران برگزار مي‌شود و افراد زيادي از قبيل رئيس ‌جمهورهاي كشورهاي مختلف در اين جا حضور دارند.

منصور افزود: بايد تلاش كنيم كه نشان دهيم رئيس جمهوري ايران قدرتمند است و ما در باره تمامي مسائلي كه جنبش عدم تعهد با آن روبرو است، نظراتی خواهيم داد.

وی گفت: در مجمع عمومي سازمان ملل كنار هم خواهيم بود و فكر مي‌كنم با تمامی اين تلاش‌ها، سنت‌هاي قبلي اين جنبش را ادامه خواهيم داد.

 سفیر فلسطین در سازمان ملل خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داريم كه جهان در حال عبور از دوره خاصي است پس با چالش‌هاي ديگري مواجه خواهيم بود و وحدت جنبش باید حفظ كنيمچرا كه در ساختار قدرت ما بسيار اهميت دارد و بايد براي حل مشكلات راه‌حل‌هايي خلاقانه بيابيم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار