سخنگوی شورای نگهبان گفت: پيام اصلي اجلاس غير متعهد‌ها به جهانيان این است که اعمال مديريت جهانی باید به صورت مشترک از سوي همه کشورها انجام شود و اگر معضلي در جامعه بين‌المللي بوجود می‌آید بايد همه کشورها براي تصميم‌گيري حضور داشته باشند لذا ظرفیت‌های اجلاس عدم تعهد می‌تواند حصر مديريت جهانی به چند کشور خاص را بشکند.

عباسعلي کدخدايي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره اجلاس عدم تعهد گفت: برگزاری اجلاس‌های دیپلماتیک در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای نشان داهنده موقعیت مثبت و اقتدار کشور برگزار کننده آن اجلاس است.

سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: جمهوري اسلامي تعاملات خوبی را با جامعه بين المللی دارد  و حضور فعالي هم  در عرصه منطقه‌ای و جهاني داشته است و توانست با غلبه بر فشارهای جبهه استکبار با اقتدار و صلابت کشورهاي مختلف را در تهران دور هم جمع کند.

وي با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه منطقه و جهان تصريح کرد: جايگاه جمهوري اسلامي با تلاش ملت بزرگ ايران بدست آمده است و اين اجلاس مي‌تواند در آينده کشورمان و ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه  بين المللي موثر باشد.

کدخدايي تاکيد کرد:‌ تصميماتي که سران کشورها در اين اجلاس می‌گیرند، مي‌تواند در تغییر معادات جهانی تاثیر داشته باشد.

سخنگوي شوراي نگهبان درباره موضوعاتی که باید از سوی ایران در این اجلاس مطرح شود، گفت: هر اجلاسي دستور کار مشخصي دارد اما گفتمانی را که جمهوري اسلامي طي دوران انقلاب در جهان مطرح کرد و در اين اجلاس هم به عنوان شعار اصلي و محوري در نظر گرفته شده است باید مجددا بر آن تاکید شود.

کدخدایی افزود: اگر قرار است براي جامعه بين‌المللي آينده روشني بدست آيد، بايد همه کشورها و جوامع انساني در تصميمات جهاني مشارکت داشته باشند و تعداد معدودی از کشورها برای جامعه جهانی تصمیم نگیرند.

سخنگوي شوراي نگهبان خاطر نشان کرد: پيام اصلي اين اجلاس به جهانيان این است که اعمال مديريت جهانی باید به صورت مشترک از سوي همه کشورها انجام شود و اگر معضلي در جامعه بين‌المللي بوجود می‌آید بايد همه کشورها در تصميم‌گيري‌هایی که برای حل این معظل گرفته می‌شود حضور داشته باشند و  ظرفیت‌های اجلاس عدم تعهد حصر مديريت جهانی به چند کشور خاص را مي‌شکند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کدخدایی ، جنبش ، عدم ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار