معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اعلام صادرات 5/8 میلیون دلاری گیوه در سال گذشته، گفت: در 4 ماهه نخست سال جاری نیزصادرات گیوه استان به رقم 5/2 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
نصرت اله سپهر گفت:این حجم صادرات گیوه نمایانگر این است که ما در زمینه تولید گیوه درای برند هستیم و این کالا با نام کرمانشاه عجین شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه تا پنج هزار نفر در پاوه به کار گیوه با فی اورامی مشغولند، گفت: این اطمینان را به گیوه بافان استان می دهیم که در زمینه فروش محصولشان هیچ مشکلی نخواهند داشت.

سپهر در ادامه با اشاره به مرکزیت کرمانشاه در زمینه صنایع دستی درغرب کشور، اظهار داشت: در حال حاضراستان کرمانشاه با داشتن هفت اثر که نشان مرغوبیت کالا را از یونسکو دریافت کرده اند رتبه دوم را در کشور دارا می باشد و این در حالیست که کشور ایران از لحاظ در یافت این نشان مقام اول را در دنیا دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون 16 اثرصنایع دستی استان نشان ملی کشوری دریافت کرده اند که این آثار در آبان ماه برای قضاوت جامعه جهانی یونسکو و دریافت نشان مرغوبیت کالا از آن ارسال می گردند تا علاوه برهفت اثری که تاکنون این نشان را دریافت کرده اند این آثار نیز موفق به دریافت این نشان گردند.

معاون صنایع دستی استان همچنین با اعلام اینکه دو هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در سال گذشته از تسهیلات با کارمزد چهار درصد استفاده کرده اند، اظهار داشت: هنرمندان استان سال گذشته در130 نمایشگاه شرکت کردند که جهت حضور در این نمایشگاه هاهیچ هزینه ای از هنرمندان دریافت نشده است.

وی درادامه تصریح کرد: در بخش ترویج صنایع دستی نشست های تخصصی و بحث های رسانه ای صورت گرفته است، علاوه بر این در جهت ترویج و تبلیغ بیشتر صنایع دستی استان شرط حضور در نمایشگاه های برگزار شده را ارائه کالاهای تولیدی بومی استان اعلام کرده ایم./س


برچسب ها: صادرات ، گیوه ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.