هم اکنون سدهای متعددی با ظرفیت 12 میلیارد مترمکعب در کشوردر حال احداث است که با بهره برداری از آنها تا پایان فعالیت دولت دهم، ظرفیت مخازن سدهای کشور با دو برابر افزایش در مقایسه با ابتدای فعالیت...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مجید نامجو"با اشاره به دستاوردهای صنعت آب و برق از ابتدای فعالیت دولت نهم در سال 1384 تاکنون، اظهار داشت: ظرفیت تولید برق کشور در ابتدای فعالیت دولت نهم 37 هزار و 300 مگاوات بود که این میزان تا پایان فعالیت دولت دهم در سال آینده با 37 هزار و 500 مگاوات افزایش به حدود 75 هزار مگاوات خواهد رسید.

به گفته وی، هم اکنون 23 واحد نیروگاهی با ظرفیت 12 هزار مگاوات در قالب طرح مهر ماندگار در حال احداث است که به تدریج وارد مدار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در بخش ذخیره آب، اظهار داشت: هم اکنون سدهای متعددی با ظرفیت 12 میلیارد مترمکعب در کشوردر حال احداث است که با بهره برداری از آنها تا پایان فعالیت دولت دهم، ظرفیت مخازن سدهای کشور با دو برابر افزایش در مقایسه با ابتدای فعالیت دولت نهم به 62 میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

وی دستاوردهای صنعت آب و برق کشور را در هفت سال گذشته مستند خواند و با تاکید بر لزوم تداوم رشد شاخص های کلان آب و برق، اظهار داشت: عملکرد و دستاوردهای صنعت آب و برق در سال های اخیر باید به شکل مناسب اطلاع رسانی شود.

نامجو سپس با اشاره احداث سد تالوار در استان همدان، از این سد به عنوان یک پروژه ملی یاد کرد و گفت: احداث اين سد، يك وظيفه است و به بهترين نحو ممكن از سوي وزارت نیرو پپيگيري خواهد شد و به موقع آب سد را به همدان منتقل خواهيم کرد.

وي همچنين با تاکید بر لزوم حفظ دشت هاي مهم از جمله دشت بهار و كبودراهنگ و دشت قزوين، تصریح کرد: بايد با به كارگيري روش هاي مدرن، نسبت به حفاظت از دشت ها تلاش كنيم و كنترل دشت ها بايد به مردم واگذار شود.

وی سپس با اشاره به تصفيه خانه فاضلاب همدان، از آن به عنوان يكي از تصفيه خانه هاي خوب، پيشرفته و مهم کشور نام برد.

براساس این گزارش، تصفيه‌خانه فاضلاب ‌همدان که همزمان با سومین روز از هفته دولت با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید، براي جمعيت 500 هزار نفر و در‌ دو مدول به روش لجن فعال با نيتريفيكاسيون و دنيتريفيكاسيون، حذف بيولوژيكي فسفر و استفاده از هاضم بيهوازي براي تثبيت لجن طراحي و به اين منظور از فرآيند تركيبي "Step – Feed" به روش UCT استفاده شده‌ است.

افزون بر فاضلاب ‌شهر همدان‌، ‌فاضلاب ‌شهرهاي ‌بهار‌، جورقان، صالح‌آباد و لالجين ‌به ‌اين تصفيه خانه منتقل مي‌شود.

بخشي از پساب خروجي تصفيه خانه براي استفاده در نيروگاه شهيد مفتح همدان و بخشي براي مصارف كشاورزي و آبياري مورد استفاده قرار خواهد گرفت و لجن حاصله نيز به صورت كمپوست به عنوان كود در كشاورزي قابل استفاده خواهد بود./س
برچسب ها: ظرفیت ، تامین ، آب ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار