مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: رژیم‌های نادرست و حذف یا محدودکردن مصرف بعضی انواع چربی‌های مورد نیاز، سلامت انسان را با مخاطره مواجه می‌سازد.


لیلا شورورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  ، افزود: روغن‌های مورد مصرف برای سرخ کردن را نباید با روغن‌های تازه مخلوط کرد، زیرا سبب تسریع در فساد روغن می‌شود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از تشکیل ترکیبات قلیایی زیان‌آور، بهتر است افزودن نمک به ماده غذایی پس از سرخ کردن انجام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: چربی‌ها در تمام سلول‌ها و بافت‌های بدن وجود دارند و نقش حیاتی در غشای سلولی ایفا می‌کنند.

شورورزی گفت: چربی‌ها به‌صورت پوشش و لایه محافظ در اطراف بعضی از اعضا و اندام‌های بدن مانند قلب یافت می‌شوند و تامین‌کننده اصلی انرژی در بدن هستند.

وی با اشاره به اینکه مصرف بی‌رویه انواع چربی و روغن عامل بسیاری از بیماری‌ها محسوب می‌شود، بیان داشت: با داشتن تنوع و تعادل در برنامه غذایی و جایگزین کردن روغن مایع به جای روغن جامد می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه هنگام با مصرف صحیح روغن‌ها می‌توان این خطر را کاهش داد، افزود: باید از خرید روغن‌های مایع پشت شیشه فروشگاه‌ها و در معرض آفتاب که موجب فساد روغن مایع می‌شود، خودداری کرد.

وی تأکید کرد: روغنی که یک بار مصرف شده است، نباید به ظرف روغن برگردانده شود.

مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت نیشابور، توضیح داد: روغن‌ها باید را در ظرفی سالم و به دور از گرمای اجاق گاز نگهداری شود، زیرا خیلی زود فاسد شده و بوی تند به خود می‌گیرند.

شورورزی اضافه کرد: پس از هر بار مصرف روغن درب ظرف محکم بسته شود تا از مجاورت با اکسیژن هوا محفوظ بماند و از فساد اکسیداسیونی آن جلوگیری شود./س

برچسب ها: مسئول ، واحد ، بهبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.