رییس پلیس آگاهی راه آهن کشور از دستگیری مرد هزار چهره‌ای که نقش فردی عاشق پیشه را بازی و از این طریق از دختران جوان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سرگرد ولی‌پور گفت: با اعلام وقوع سرقت کیف حاوی لپ‌تاپ و مدارک شناسایی یکی از مسافران در داخل ایستگاه راه آهن تهران، پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی به دایره پلیس آگاهی راه آهن تهران ارجاع داده شد.

مأموران آگاهی با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، رسیدگی تخصصی و تحقیقات پلیسی برای کشف، شناسایی و دستگیری سارق را در دستور کار خود قرار دادند.
پس از چند روز مالباخته دوباره به دایره آگاهی مراجعه و اعلام کرد که فردناشناسی با وی تماس گرفته و به وی گفته است که کیف مورد نظر را پیدا و در صورت پرداخت 2 میلیون ریال آن را پس خواهد داد.

مالباخته در اظهارات خود بیان کرد که با وجود پرداخت وجه مورد نظر، کیف و مدارک را دریافت نکرده است.

با اطلاعات به دست آمده از شماره حساب و شماره تماس متهم، تحقیقات فنی و پلیسی آغاز شد و مأموران دریافتند که شماره حساب متعلق به دختری جوان به نام «ف» و شماره تماس نیز متعلق به دختر جوان دیگری به نام «م» است که با شناسایی هویت دقیق این افراد، آنها دستگیر و در بازجویی‌های جداگانه عنوان کردند چندی قبل با پسری جوان و شیک پوش که خود را «شکیب» و «امیرعلی» معرفی کرده آشنا و پس از مدتی از سوی این پسرعاشق پیشه اغفال شده‌اند.

این فرد به بهانه‌های مختلف اموال این دختران از جمله کارت عابربانک، گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و غیره را از این دختران گرفته و متواری شده است.

با توجه به شیوه و شگرد سارق و انتخاب سوژه و طعمه از بین دختران و زنان تنها و با معرفی خود با نام‌های مستعار متعدد و دادن وعده‌های واهی آنها را اغفال کرده و نسبت به سرقت اموال آنان اقدام می‌کند و به این امید که مالباختگان به خاطر ترس از آبرو ریزی نزد خانواده‌هایشان، اعلام شکایت علیه وی نمی‌کنند، این فرد با این روش به ارتکاب جرم و بزه در سطح شهرتهران ادامه می‌داد که کارآگاهان شناسایی مخفیگاه و دستگیری این شیاد را در دستورکار خود قرار دادند.

تحقیقات نشان داد که این مرد هزار چهره «خسرو» نام دارد. به گزارش حمایت: همچنین مشخص شد که فردی با مشخصات خسرو در 19 تیرماه امسال به اتهام سرقت خودرو پراید در شهر فردیس دستگیر شده است.

با هماهنگی قضایی متهم از زندان تحویل پلیس أگاهی داده شد و در مواجهه حضوری با زنان و دختران به بزه ارتکابی اعتراف و خریداران اموال مسروقه این سرقت‌ها را نیز به مأموران معرفی کرد.در ادامه تحقیقات دو نفر از دوستان خسرو که از سارقان موتوسیکلت بودند شناسایی و دستگیر شدند.

تحقیقات برای شناسایی سایر مالبختگان و کشف سایر سرقت‌های ارتکابی کماکان ادامه دارد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار