عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: بايد با سازمان‌ها و ارگان‌هايي كه مسبب تبليغات كالاهاي خارجي هستند، برخورد جدي شود.

فرشيد سيم‌بر كارشناس اقتصادي و عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح اقتصاد مقاومتي در كشور از يك طرف و ورود بي‌رويه محصولات خارجي و بي‌توجهي مسئولان در اين زمينه از طرف‌ ديگر اظهار داشت: مسئولان بايد بدانند که تحقق اقتصاد مقاومتي بدون حمايت از توليد کننده داخلي امکان‌پذير نيست، لذا بايد براي آن تمهيداتي انديشيده شود.

اين كارشناس اقتصادي با بيان اينکه براي توليد ملي در جامعه سرمايه‌گذاري كلاني انجام شده است، تصريح کرد: با توجه به اين مسئله هنوز حجم بيکاري در کشور رو به افزايش است و اين نشان‌دهنده آن است که صنايع نتوانسته‌اند وظيفه خود را به خوبي انجام دهند.

وي اظهار داشت: چرا مسئولان گمرك، سطح تعرفه‌هاي گمركي را بالا نمي‌برند و براي كالاهاي توليدي جامعه تبليغات در خور انجام نمي‌دهند، در اين شرايط كمبود ارز هر دلاري كه براي ورود اين كالاهاي غيرضروري كه مشابه به آن در كشور نيز هست از كشور خارج مي‌شود مي‌تواند پاسخگوي بخش‌هاي ضروري جامعه باشد.

عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي افزود: متأسفانه كالاهاي خارجي وارد و ارز كشور خارج مي‌شود و بيكاري رواج پيدا مي‌كند همه بايد در اين شرايط اقتصادي براي نظام و آينده اقتصادي كشور تلاش كنند.

سيم بر گفت: اقتصاد كشور نبايد به كالاهاي خارجي وابستگي پيدا كند چون ممكن است روزي همين شركت‌هاي خارجي ما را تحريم كنند، ما مي‌بايست خودكفا باشيم و سياست اقتصاد مقاومتي را به طور صحيح در كشور اجرا كنيم.

اين کارشناس اقتصادي به مصداقي در اين زمينه اشاره كرد و افزود: در مقابل تلاش و دسترنج كشاورز ايراني براي توليد برنج مرغوب، ما مشاهده مي‌كنيم كه مجددا برنج وارد مي‌شود يا در دامداري، خوراك دام با تلاش و زحمت فراوان چند برابر شده است، اما از آن طرف گوشت وارد مي‌شود، بالاي 35 درصد دامداري‌ها در منطقه سوادكوه ورشكست شده‌اند كه بيكاري كارگران نيز از ديگر تبعات اين قضيه است.

وي با بيان اينکه مسئولان كلان فكر كنند و چشم انداز اقتصادي آينده را مدنظر بگيرند، خاطرنشان كرد: بايد با سازمان‌هايي نظير شهرداري و نهادهاي دولتي و ارگان‌هايي كه مسبب تبليغات كالاهاي خارجي هستند و توجهي در اين زمينه نمي‌كنند برخورد جدي شود.

انتهاي پيام/

پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار