رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بهره مندی مناطق زلزله زده از امکانات کلانشهر ها برای بازسازی روستاهای آسیب دیده خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، علی اکبر آقایی، نیاز اصلی مناطق زلزله زده را ساخت اماکن دائمی برای زلزله زدگان اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم با مشارکت خیرین مسکن ساز و مدرسه ساز و حمایت تشکل های مردمی مدارس، مساجد، مکانهای عام المنفعه و اماکن عمومی مناطق آسیب دیده را با مشارکت خیرین بازسازی و نوسازی نمائیم.

وی، گفت: مجلس آمادگی دارد که در متمم بودجه 91 اگر نیاز به اعتباری بیشتر برای مناطق آسیب دیده باشد در قالب طرح و یا لایحه حمایت کند.

رئیس کمیسیون عمران تأکید کرد در بازدیدی که از منطقه زلزله زده اهر و هریس داشتیم اقدامات لازم برای استقرار موقت به اتمام رسیده و سرویسهای بهداشتی، حمام صحرایی و اکیپ بهداشتی و درمانی و اقدامات زیربنایی در مناطق زلزله زده مهیا شده و تلاش داریم در جهت سرعت بخشی به برنامه های بازسازی با تزریق و افزایش ماشین آلات جدید راهسازی به امکانات موجود از طریق اکیپهای راه و ترابری استان آذربایجان شرقی در روند بازسازی تسریع گردد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی دو ضرورت مهم در مناطق زلزله زده را تا رسیدن فصل سرما اسکان افراد و احشام برشمرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا با هماهنگی های لازم و پشتیبانی رئیس مجلس در روند اجرایی تسریع نماید.

وی در پایان گفت: متأسفانه حضور ستاد بحران استان در مناطق زلزله زده بسیار کمرنگ بود که باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ گردد./س

برچسب ها: امکانات ، زلزله ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.