9 هزار و 470 هکتار از اراضی کشاورزی دراستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با بیان اینکه مجهز شدن این سطح از اراضی کشوری به سیستم آبیاری تحت فشار طی هفت سال بعد از تاسیس استان صورت گرفته و به عنوان انقلابی در بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود. افزود: هفت هزار و 38 هکتار در دولت دهم و دو هزار و 702 هکتار از اراضی کشاورزی استان در دولت نهم به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌ا ست.

ابوالفضل یاوری با اشاره به اینکه 17 میلیارد ریال تسهیلات از محل شورای عالی آب به اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان اختصاص یافته است، اظهار داشت : این میزان تسهیلات به دو صورت توزیع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق حمایت از کشاورزی برای هر هکتار مبلغ 35 میلیون ریال کمک دولت و 15 درصد آورده شخصی و قسمتی از طریق بانک کشاورزی معادل رقم صندوق است.

یاوری تصریح کرد: در مجموع سهم توسعه آبیاری تحت فشار برای هر هکتار مبلغ 70 میلیون ریال است.

وی به مزایای آبیاری تحت فشاردر مناطق کشاورزی استان اشاره کردوگفت:‌ اجرای طرح‌‌ها و پروژه‌های آبیاری تحت فشار در استان سبب ایجاد شیوه‌های نوین آبیاری در مزارع ، کاهش هزینه های مختلف آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب می شود.

گفتنی است : خراسان‌شمالی دارای یک میلیون و 100 هزار هکتار مرتع، 340 هزار هکتار جنگل، 340 هزار هکتار اراضی کشاورزی، 118 هزار هکتار بیابان و 34 هزار هکتار اراضی باغی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.