اگر منتظر یک رویداد جالب نجومی هستید بهتر است بدانید فرصت مشاهده پدیده زیبا چهارشنبه شب، ممکن است کمتر نصیبتان شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  این شب ها فرصت خوبی است تا از تماشای هلال باریک ماه نو در کنار ارباب حلقه ها، سیاره زحل و مریخ سرخ فام که این روزها بار دیگر با آغاز ماموریت مریخ نورد "کنجکاوی"  خبر ساز شده است لذت ببرید.

با غروب خورشید و تاریک تر شدن آسمان ، می توانید این چهار جرم زیبا را در افق غرب و جنوب غرب آسمان ،با چشم غیر مسلح رویت کنید. مریخ بادرخشندگی 1.2 به رنگ سرخ - نارنجی و زحل با قدر1.1 به رنگ زرددر صورت فلکی سنبله قابل تشخیص است.

پیشنهاد می کنیم چهارشنبه اول شهریور در صورتی که به ابراز اپتیکی مناسب یا دوربین های مجهز دسترسی دارید از این منظره زیبای آسمان شب عکاسی کنید و با فرستادن این عکس ها به بخش باشگاه خوانندگان مجله شبانه بقیه همراهان این مجله را از دیدن این عکس ها بی نصیب نگذارید.

این رخداد آسمانی توجیه  علمی خاصی نداشته و مورد تایید کارشناسان این حوزه نیست و تنها به لحاظ زیبایی و قابلیت عکس برداری اهمیت دارد. این پدیده به اخترشناسان و منجمان تازه کار کمک می کند تا اجرام آسمانی را بهتر و دقیق تر درک کنند و به کمک ماه، جای دیگر سیارات و ستارگان را در آسمان پیدا کنند.

همان طور که درنقشه می بینید، هلال ماه کمی پایین تراز مثلث مریخ ، زحل و سماک اعزل قرار دارد. بنابراین ماه می تواند راهنمایی خوبی در یافتن سیارات و ستارگان برای تازه کاران و کسانی که به نقشه های آسمان آشنایی ندارند، باشد.

این تصویر شب گذشته در آمریکا و از مثلثی کوچک، تشکیل یافته از مریخ (بالا ،چپ) ، زحل (بالا، راست) و ستاره سماک اعزل در پایین گرفته شده است.