دروغ پردازی علیه ایران به سبک یانکی‌ها ،شاهکار خلبان ایرانی فیلم می شود، بازداشت هفت افسر تیپ گارد ملی عربستان به دلیل خودداری از برخورد با مردم معترض ،سد استخدام معلولان در آموزش و پرورش شکسته شد ، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 
 

روزنامه کیهان:

عربستان سعودي مي خواهد تركيه را به عاقبت شوم پاكستان دچار كند

همزمان با حمله القاعده به يك پايگاه هوايي در پاكستان يك روزنامه چاپ تركيه هشدار داد: سرنوشت پاكستان در انتظار تركيه است.

چند روز پيش شماري از نيروهاي القاعده به پايگاه هوايي مينهاس در استان پنجاب حمله كردند. اين پايگاه يكي از مراكز مهم پژوهش هاي توسعه نيروي هوايي پاكستان در زمينه توليد جنگنده «JF-17» به شمار مي رود.

همزمان روزنامه تودي زمان چاپ تركيه در مقاله اي به انتقاد از حمايت هاي دولت آنكارا نسبت به گروه هاي مسلح و تروريستي در سوريه پرداخت و نوشت: دقيقا 30 سال پيش بود كه سازمان سيا در مناطق مرزي پاكستان و افغانستان فعال شد و طالبان را براي مبارزه با شوروي مجهز كرد. سلاح هايي كه سازمان سيا تامين كرد، اغلب ساخت آمريكا بود و با پول پادشاهي هاي عرب نفتي خريداري و از راه پاكستان به افغانستان قاچاق مي شد. پاكستان تحت حكومت ژنرال ضياءالحق، مشتاقانه در اين سناريو بازي مي كرد، چون هم به خاطر اين كار از آمريكا و عربستان كمك مالي دريافت مي كرد و هم بخشي از سلاح ها سهم پاكستان شد. در همان زمان، گزارش هايي بود كه با رضايت آمريكا و عربستان سعودي، گروهي از شبه نظاميان بسيار تندرو از دورترين نقاط جهان اسلام به سوي مرز پاكستان و افغانستان جذب شده اند. حالا همان پول عربستان و ايدئولوژي افراطي سلفي جنگ طلب تاثيري بسيار منفي بر پاكستان گذاشته است.

اين روزنامه مي افزايد: فرايندي كه در دهه 1980 در پاكستان آغاز شد، اكنون اين كشور را به يك دولت تقريبا از هم پاشيده و پايگاه انواع تروريست ها تبديل كرده است؛ گروه هايي كه توسط پاكستاني ها ايجاد شد تا به افغانستان و بعدا هند حمله كنند، حال سلاح خود را به سوي دولت پاكستان گرفته اند. مناطق قبايلي اكنون به منشأ تروريسم در افغانستان نيز تبديل شده است. به همين دليل است كه آمريكا مجبور شده با هواپيماهاي بدون سرنشين به اين مناطق حمله كند. چنين حملاتي هم حاكميت پاكستان بر سرزمين خود را از بين برده و هم باعث از بين رفتن اعتبار اين دولت در داخل و خارج شده است. آنچه امروز در مرز سوريه و تركيه مي گذرد، به نحو ترسناكي شبيه چيزي است كه در مرز پاكستان و افغانستان اتفاق افتاد.

روزنامه مذكور خاطرنشان كرد: غيرممكن است، اگر گمان كنيد ايدئولوژي عربستان در پي پول آن به مرز تركيه و سوريه منتقل نمي شود، همان گونه كه در دهه 1980 در مرز پاكستان و افغانستان اتفاق افتاد.

روزنامه تودي زمان در ادامه به نقش خيانت آميز عربستان پرداخته و مي نويسد: حمايت فعالانه تركيه از درگيري هاي سوريه مي توان شكاف هاي قومي را در درون تركيه ميان سني ها، علوي ها و كردها فعال كند. براي عربستان بهتر است كه اين گروه هاي شيعه و سني مقابل هم قرار گيرند اما خطر در اين است كه تركيه مانند پاكستان شود. اردوغان و داود اوغلو انسان هاي باهوشي هستند و به طور خاص، دومي تاريخ را مي فهمد. آن ها پيش از اينكه بسيار دير شود، بايد بدانند كه آنچه در دهه 80 در پاكستان رخ داد، ممكن است بر سر آنها هم بيايد، مگر اينكه به سرعت بر دخالت خود در سوريه لگام بزنند و اجازه ندهند خصومت شخصي آنها با اسد اصلي ترين عامل تعيين كننده سياست تركيه در قبال سوريه شود.

اين روزنامه در پايان نوشت: سرانجام آمريكايي ها و سعودي ها منطقه را ترك مي كنند و تركيه بايد اوضاع را جمع كند. اما آنها به احتمال زياد پشت سر خود آشوب باقي خواهند گذاشت، همان گونه كه در افغانستان اين كار را كردند و تركيه خواهد بود كه هزينه آن را خواهد پرداخت.

دبير كل حزب الله، اسرائيل را تحقير و براي ايران سنگ تمام گذاشت

سيد حسن نصرالله با گفتن اينكه در صورت وقوع جنگ زندگي را براي ميليون ها صهيونيست تبديل به جهنم مي كند، براي ايران سنگ تمام گذاشت.

اين تحليل را راديو فرانسه در ارزيابي بيانات كوبنده دبيركل حزب الله لبنان عنوان كرد و گفت: سيد حسن نصرالله در سخنراني روز قدس براي جمهوري اسلامي ايران سنگ تمام گذاشت و در حالي كه مقامات اسرائيلي مشغول بحث و جدل بر سر حمله به سايت هاي هسته اي ايران بودند، سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله شديداً به اسرائيل حمله كرد. او گفت كه حمله اسرائيل بهانه لازم براي زدن ضربه اي كه ايران 32 سال منتظر آن بوده را فراهم خواهد كرد.

راديو فرانسه افزود: سيد حسن نصرالله تمام قد از كشور شماره يك حامي خود يعني ايران در مقابل حمله احتمالي اسرائيل حمايت كرد و گفت «اين پريدن هاي سران رژيم اسرائيل به يكديگر نشان از عمق هراس آنان از قدرت ايران و واقف بودنشان به پاسخ جانانه اي است كه خواهند گرفت دارد.»

گزارش راديو فرانسه حاكي است: سيد حسن نصرالله كه سازمان وي اين هفته ششمين سالروز نبرد 33 روزه با اسرائيل را نيز يادآوري مي كند اسرائيل را مورد استهزاي شديد قرار داد و گفت اگر نبردي رخ دهد تلفات طرف اسرائيلي ده ها برابر آن تلفاتي است كه ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل از آن سخن رانده است. دبير كل حزب الله لبنان سوگند خورد كه گروه وي به تنهايي با شليك موشك به سراسر اسرائيل دست كم ده ها هزار اسرائيلي را هلاك كند و زندگي ميليون ها نفر از آنها را به جهنم واقعي مبدل سازد، چيزي كه مي تواند چهره اسرائيل را زير و رو كند.

كام چه كساني از خبر حضور محمد مرسي در تهران تلخ مي شود؟

تصميم رئيس جمهور مصر براي سفر به تهران و حضور در نشست سران جنبش عدم تعهد، نشانه تازه اي از تلاش مصر جديد براي خروج از سيطره واشنگتن و تل آويو است.

عبدالباري عطوان سردبير روزنامه القدس العربي با اعلام مطلب فوق نوشت: اين روزها سفر محمد مرسي به تهران براي حضور در نشست غيرمتعهدها ذهن اسرائيلي ها و آمريكايي ها را مشغول كرده است. بي گمان رئيس جمهور مصر با سفر به تهران پيام محكمي به اسرائيل و آمريكا مي دهد و درونمايه آن اين است كه مصر در حال خارج شدن از سيطره آمريكا و اسرائيل است و ديگر با برخي كشورهاي منطقه كه مخالف روابط قاهره با تهران بودند تعارفي ندارد.

عطوان در ادامه يادآور شده كه نسيم روابط سياسي بين دو كشور هنگامي وزيدن گرفت كه رئيس جمهور ايران و مصر در حاشيه نشست سازمان همكاري اسلامي در مكه يكديگر را در آغوش گرفتند. پيشنهاد محمد مرسي درباره تشكيل گروه تماس منطقه اي با حضور ايران، براي حل بحران سوريه اين تحليل را تقويت مي كند. خيلي ها در عربستان و در دولت هاي غربي از اين پيشنهاد غافلگير شدند زيرا آن ها مشاركت ايران را در اين بحران رد مي كنند.

عطوان تصريح كرد: بعيد نيست كه مرسي در تهران از سرگيري روابط ديپلماتيك دو كشور و بازگشايي سفارت دو كشور پس از 32 سال را اعلام كند و اين به دو دليل طبيعي است، اول؛ بزرگ ترين سفارتخانه ها در تهران سفارتخانه هاي كشورهاي حوزه خليج فارس است و هفته پيش نيز بحرين سفيرش را به تهران بازگرداند.

دوم اينكه غيرمنطقي است مصر در تل آويو سفارت داشته باشد، اما سفارت آن در تهران بسته باشد. حسني مبارك، ديكتاتور مصر، بنا به دستور اسرائيل و آمريكا و تعارفي كه با كشورهاي حوزه خليج فارس داشت، با از سرگيري روابط با ايران مخالفت مي كرد. اما اكنون مبارك و رژيم او و موانع پيش روي روابط با ايران وجود ندارد.

همزمان سايت صهيونيستي بالاترين ضمن حمله به رئيس جمهور مصر نوشت: شرم آور است، ما از كساني در مصر حمايت مي كرديم كه اسلامگرا از آب درآمدند و حالا رئيس جمهور آنها در نشستي كه حكومت اسلامي ميزبان آن است شركت مي كند.

بالاترين نوشت: خبر حضور محمد مرسي در نشست تهران خبري ناميمون است و تأسف بار است و نشان مي دهد مصر در دست اسلامگرايان قرار گرفته است.

ديوانه ايم اما خل و چل نيستيم كه به ايران حمله كنيم!

عضو سابق پارلمان رژيم صهيونيستي هياهوي هفته هاي اخير نخست وزير و وزير دفاع اين رژيم را هارت و پورت ارزيابي كرد و نوشت آنها شايد ديوانه باشند اما مشنگ نيستند كه با ايران درگير شوند.

به گزارش گويانيوز، اوري آونري كه از روزنامه نگاران باسابقه صهيونيست به شمار مي رود، در تحليل خود خاطرنشان كرده است: اوباما هارت و پورت مي كند. اين را پيش از اين هم گفته بودم و دوباره تكرار مي كنم، حتي پس از ياوه گوئي هاي بي پايان در اين باره در مورد هيچ جنگي پيش از آن كه رخ دهد، اين قدر صحبت نشده است. اگر به سبك فيلم هاي قديمي بگوئيم: «اگر مي خواهي شليك كني، شليك كن، حرف نزن».

وي در اين مقاله كه با عنوان ديوانه يا مشنگ؟ (Mad or Crazy?) منتشر شده مي افزايد: نتانياهو گمان مي برد چرچيل دوران است اما تا آنجا كه من به خاطر دارم چرچيل هرگز هنگام رسيدن به قدرت نگفته بود كه «من مسئوليت شكست آينده را به گردن مي گيرم.» حتي در لحظات نوميدكننده آن دوران، او به پيروزي ايمان داشت.

آونري تصريح كرد: اسرائيلي ها به ويژه و به طور قابل فهمي از باران ده هزار موشك به سوي اسرائيل هراس دارند و نه فقط از سوي ايران، بلكه همچنين از لبنان و غزه. وزير مسئول دفاع غيرنظامي در همين هفته مقامش را ترك كرد و فرد ديگري از حزب تيره بخت كاديما جاي او را گرفت. همه مي دانند كه بخش بزرگي از جمعيت اسرائيل (از جمله شخص خودم) بي دفاع اند.

ايهود باراك اظهار داشته كه موشك هاي دشمن بيش از 500 اسرائيلي ناقابل را نخواهد كشت. من دلم نمي خواهد كه چنين افتخاري نصيب من شود. اگر چه در نزديكي وزارت دفاع زندگي مي كنم.

وي معتقد است: رودرروئي نظامي بين ايران و اسرائيل فقط بخشي از ماجراست ولي بخش مهم آن نيست. همان طوري كه در گذشته گوشزد كرده ام، مسئله بسيار مهم تر، تاثير جنگ بر روي اقتصاد جهان است كه هم اكنون در بحران عميقي غرق شده است . ايران هر حمله اسرائيل را به منزله الهام از آمريكا تلقي كرده و واكنش آن نيز متناسب با آن خواهد بود، همان طوري كه مقامات ايراني در اين هفته بيان كردند. خليج فارس به مثابه يك بطري است كه دهانه تنگ آن تنگه هرمز، كاملا تحت كنترل ايران است. توصيه عاقلانه اين است كه ناوهاي هواپيمابر غول پيكر آمريكايي مستقر در خليج فارس تا دير نشده آن جا را ترك كنند. آن ها به كشتي هاي قديمي شباهت دارند كه كلكسيونرهاي كشتي هاي مدل كوچك در داخل بطري سرهم مي كنند. حتي سلاح هاي نيرومند آمريكا قادر به باز نگه داشتن تنگه نخواهند بود. روشن است كه هزينه بسته شدن آن موجب بالا رفتن نجومي بهاي نفت خواهد شد. درگيري نظامي واقعي، فروپاشي اقتصادي در پهنه جهان به بار آورده و صدها هزار - شايد هم ميليون ها - بيكار جديد ايجاد خواهد كرد.

عضو سابق پارلمان رژيم صهيونيستي مي افزايد: هر كدام از اين قربانيان اسرائيل را نفرين خواهند كرد. از آنجا كه بسيار روشن است كه اين يك جنگ اسرائيلي است خشم متوجه ما خواهد شد. اما، بدتر، بسيار بدتر، چون اسرائيل اصرار دارد كه «دولت خلق يهود» است، اين غضب ممكن است به شكل طغيان هاي بي سابقه ضد يهودي نيز ظاهر شود. اسلام ستيزان نوظهور به دوران گذشته نفرت از يهوديان باز خواهند گشت.

اوري آونري آنگاه واقعيت نهفته در پشت لفاظي هاي مقامات رژيم صهيونيستي را يادآور شد و نوشت: به رغم شست وشوي مغزي دايمي، نظرسنجي ها نشان مي دهد كه اكثريت اسرائيلي ها نسبت به حمله موضعي كاملا مخالف دارند. يكي از چشمگيرترين جنبه هاي شرايط كنوني اين است كه فرماندهان ارتش و مقامات امنيتي نظير روساي موساد و شين بت و نيز مسئولان پيشين اين نهادها، كاملا و آشكارا با حمله مخالفند. اين از موقعيت هاي نادري است كه فرماندهان نظامي از مسئولان سياسي، ميانه روترند و سوال اين است كه چگونه مقامات سياسي جنگ سرنوشت سازي را شروع مي كنند، در حالي كه عملا همه مشاوران نظامي آنان كه قابليت هاي نظامي و بخت پيروزي ما را مي دانند، مخالف آنند؟

گفتني است اين تحليلگر صهيونيست آبان سال گذشته نيز در پي ياوه گويي هاي مشابه مقامات صهيونيست، آنها را به باد تمسخر گرفته و نوشته بود: «همه اين صحنه مدرسه را به ياد دارند، پسر كوچكي با بزرگتر از خودش دعوا مي كرد. رو به سر رفيقش داد مي زد منو بگير، قبل از آن كه كاري دستش بدهم! از قرار معلوم دولت اسرائيل هم در چنين راهي افتاده است. يك ضرب المثل آلماني مي گويد انقلابي كه پيشاپيش خبرش را بدهند، سر نخواهد گرفت. در مورد جنگ هم چنين است. داگان رئيس پيشين موساد چنين ايده اي را ابلهانه ترين ايده ناميده است. همه شواهد ناظر بر اين است كه تمام اين جار و جنجال ها دوز و كلك است. اين يك شگرد كهنه است.»

اين تحليل آونري آن قدر تلخ بود كه باراك مجبور شد واكنش نشان داده و بگويد «هنگامي كه مي شنويم يك روزنامه نگار ارشد به ملت مي گويد اگر جنگي با ايران درگير شود احتمال دارد يك صد هزار نفر كشته شوند و يا يك روزنامه مهم و پرتيراژ ادعا مي كند احتمال دارد اسرائيل نابود شود و يا يك عضو مهم «كنست» مي گويد در صورت جنگ با ايران، آنقدر افراد كشته خواهند شد كه محلي براي دفن آنها وجود نخواهد داشت بايد بپرسيد اين ها درباره چه سخن مي گويند و چرا بذر وحشت را مي كارند. كسي كه مي انديشد من و نخست وزير اسرائيل نشسته ايم و برنامه حمله به ايران را مطرح كرده ايم، هذيان مي گويد.»

روزنامه وطن امروز :

عامل موساد شبکه فارسي‌زبان راه می‌اندازد

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی سعی دارد گروهک‌های مخالف جمهوری اسلامی را گرد هم آورده و شبکه‌ای ماهواره‌ای به نام رها و به ریاست یکی از عوامل خود راه‌اندازی کند.

یکی از چهره‌های شناخته شده این شبکه تازه تاسیس علی‌اصغر رمضانپور، معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات است که در بی‌بی‌سی فارسی به عنوان کارشناس و دبیر یکی از سرویس‌ها مشغول به فعالیت است.

وي هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری امیرحسین جهانشاهی، عامل سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس در شبکه تلویزیونی فارسی رها با عنوان مدیر و سردبیر ارشد مشغول به کار شده و احمد رفعت کارشناس و خبرنگار قدیمی صدای آمریکا بخش تفسیر خبر این شبکه را اداره خواهد کرد.

با توجه به اینکه هزینه‌های راه‌اندازی و اداره شبکه‌های ماهواره‌ای بالغ بر میلیون‌ها دلار می‌شود در سایت این شبکه صهیونیستی ادعا شده، رها بدون وابستگی به هیچ دولتی و حتی بدون پخش هیچ آگهی تبلیغاتی فقط با سرمایه‌گذاری امیرحسین جهانشاهی اداره خواهد شد و اشاره‌ای به منبع درآمدی موسس اصلی این شبکه نشده است.

نام امیرحسین جهانشاهی را چندی قبل در پروژه نفوذ سردار مدحی در میان ضدانقلاب شنیده‌ایم. این فرد چندی قبل نیز با ماموریت بهره‌برداری از جریان فتنه، اقدام به سازماندهی و جذب روزنامه‌نگاران زنجیره‌ای فراری در خبرگزاری‌اي به نام موج سبز کرده است.

فرار مالیاتی شیرین ادامه دارد

شیرین عبادی به خاطر فعاليت‌هاي به‌اصطلاح صلح‌طلبانه در سال 82 جايزه یک‌میلیون و 200 هزار دلاري صلح نوبل را دريافت كرد اما از پرداخت مالیات آن همچنان فرار می‌کند.

طبق ماده 119 قانون ماليات‌هاي مستقيم(درآمد‌هاي اتفاقي)، شيرين عبادي پس از دريافت جايزه يك‌ميليون و 200 هزار دلاري خود و از آنجا كه اين جايزه يك جايزه «غيرعلمي» محسوب مي‌شود، موظف به پرداخت بيش از يك‌ميليارد تومان ماليات مربوط به جايزه نقدي و مجموع درآمد‌هاي وي از سخنراني در اروپا و آمريكا بود اما بر اساس مستندات موجود، وي تاكنون از پرداخت ماليات قانوني خود امتناع داشته و به طرق مختلف و با صرف هزينه‌هاي كلان تلاش داشته از پرداخت ماليات قانوني خود فرار كند.

بر اساس اين گزارش، شيرين عبادي در ادامه تلاش‌هاي خود براي دور زدن قانون و فرار از پرداخت ماليات، اقدام به طرح شكايت در ديوان عدالت اداري كرده و مدعي شده كه جايزه صلح نوبل يك جايزه علمي است و اين در حالي است كه طبق اعلام رسمي وزارت علوم، جایزه صلح نوبل به هیچ‌وجه یک جایزه علمی محسوب نمی‌شود و کسانی که از این بنیاد سیاسی درآمدهایی را در زمینه صلح و برخی زمینه‌های غیرعلمی دیگر کسب می‌کنند باید مالیات آن را به کشور بپردازند.

جالب اينكه شيرين عبادي مدعي صلح و قانون، تاكنون اقدامات خلاف قانون متعددي را براي فرار از پرداخت ماليات داشته به گونه‌اي كه با استخدام چندين وكيل و مشاور، شكايت‌هاي متعددي را به مراجع مختلف ارائه كرده تا شايد مفر و راه گريزي براي فرار از پرداخت ماليات براي خود دست و پا كند.

از سوي ديگر توجه به اين مساله نيز ضروري است كه شیرین عبادی تاكنون و پس از سال 82 و دریافت جايزه نقدي نوبل، سخنرانی‌هاي متعددي را نیز در خارج از کشور داشته است که در ازای تمام آنها، مبالغ كلاني را اخذ کرده و البته هیچ مالیاتی نیز در قبال اين درآمد‌هاي خود پرداخت نکرده است.

بر اساس مستندات موجود كه حكايت از تلاش‌هاي شيرين عبادی براي فرار از پرداخت حقوق مالياتي دارد، وي مرتكب 2 جرم شده؛ نخست فرار از پرداخت ماليات و دوم جعل اسناد براي دور زدن قانون. با اين اوصاف مجاري قانوني بايد مساله جايگزيني اموال وي در راستاي پرداخت بدهي مالياتي را مورد بررسي قرار دهند.

حال با توجه به مستنداتي كه در اين گزارش به گوشه‌اي از آن اشاره شد، جاي اين سوال از شيرين عبادي داعيه‌دار قانون و صلح‌دوستي وجود دارد كه چرا وي تاكنون به انحای غيرقانوني تلاش داشته از پرداخت ماليات جوایز نقدي نوبل خود كه حتی در آمریکا نیز مشمول پرداخت مالیات است، فرار كند؟

بازگشت فائزه‌ هاشمی از لندن

اخبار به دست آمده از بازگشت فائزه‌ هاشمی به ایران در بامداد دوشنبه 30‌مرداد حکایت دارد.

مشاهدات برخی حاضران در فرودگاه امام خمینی حاکی از آن است که فائزه ‌هاشمی بعد از سفر 2 هفته‌ای به لندن بامداد دوشنبه حدود ساعت 3:30 بامداد از طریق پرواز امارات بدون هیچ همراهی وارد تهران شده است.

وی که از هفته دوم مرداد‌ماه به منظور بازدید از مسابقات المپیک و عیادت فرزند خود به انگلیس رفته بود از طریق یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد کشور شده است.

روزنامه تهران امروز:

موضع جدید رضایی درباره نامزدی اش

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92، گفت: خیلی زود است که بخواهیم در این مورد صحبت کنیم.

وی افزود: در زمان مقتضی به صورت تفصیلی در این باره صحبت خواهم کرد.

منشا پارازیت های اخیر ناشناخته است

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ارسال پرازیت ربطی به این وزارتخانه ندارد، گفت: پارازیت های اخیر از سوی وزارت ارتباطات ایجاد نشده و منشا آن نیز مشخص نیست.

تقی پور با ابراز بی اطلاعی در مورد منبع ارسال این پارازیت ها، بیان کرد: قطعاً باید به دنبال منبع ارسال این پرازیت ها و شناسایی آن بود زیرا آثار و عواقب بسیار سوء و متعهددی در پی خواهد داشت.

روزنامه مغرب مستقل یا اصلاح طلب!

نخستین شماره روزنامه «مغرب» یا همان روزنامه «فرهنگ آشتی» سابق روز گذشته منتشر شد. به رغم تلاش مسئولان این روزنامه برای مستقل نشان دادن مشی آن ولی ترکیب تحریریه که عموماً اعضای تحریریه روزنامه های اصلاح طلب هستند و همچنین مطالب و یادداشت هایی که در آن منتشر شد به خوبی نماینگر مشی سیاسی این روزنامه است.

جالب آنکه در شماره دیروز این روزنامه دو نفر از اعضای حزب منحله مشارکت یادداشت داشتند. در صفحه سیاسی این روزنامه نیز طی گزارشی ضمن تاکید برچند پارگی اصولگرایان بر وحدت و انسجام اصلاح طلبان برای نامزدی مهر علیزاده تاکید شد.

بازگشت فائزه هاشمی از لندن

مشاهدات برخی از حاضرین در فرودگاه امام خمینی (ره) حاکی از آن است که فائزه هاشمی بعد از سفر دوهفته ای به لندن شامگان یک شنبه در حدود ساعت سه و نیم با مداد از طریق پرواز امارات متحده عربی، بدون هیچ همراهی وارد تهران شده است.

وی که از هفته دوم مرداد ماه به منظور بازدید از مسابقات المپیک و عیادت فرزند خود به انگلیس رفته بود از طریق یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده است.

روزنامه قدس:

پارازیت‌ها به ما ربطی ندارد!

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ارسال پارازیت ربطی به این وزارتخانه ندارد، گفت: این پارازیت‌ها از سوی وزارت ارتباطات ایجاد نشده و منشاء آن نیز مشخص نیست!

مقابله به مثل می‌کنیم

باشگاه خبرنگاران: مسعود میر کاظمی، نماینده تهران در مجلس گفت: ایران در صورت ایجاد هر گونه صدمه به زائران ایرانی ربوده شده از سوی تروریستهای سوریه، منافع کشورهای دخیل در این امر را به خطر می‌اندازد.

شاهکار خلبان ایرانی فیلم می شود

روح ا... رفیعی، مستند ساز از ساخت مستندی درباره «پرواز 302» مشهد به اصفهان که در سال 80 باعث شگفتی شده بود، خبر داد.در حادثه ای که برای این هواپیما رخ داد خلبان با مهارت کامل توانست هواپیمای مذکور را به زمین بنشاند.

دروغ پردازی علیه ایران به سبک یانکی‌ها

روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در گزارشی مدعی شد که ایران در حال تلاش برای تشکیل و کمک به قوای شبه نظامی در سوریه است تا از طریق این قوای شبه نظامی، امنیت نظام سوریه را تامین کند.

روزنامه خراسان:

هشدار نهادها درباره تست هاي خانگي ابتلا به ايدز

پس از آن که تعدادي از شرکت هاي وارد کننده محصولات بهداشتي و دارويي، اقدام به واردات دستگاه هاي تشخيص ابتلا به اچ آي وي در خانه مي کردند و آن را در برخي داروخانه هاي کشور به فروش مي رساندند، تعدادي از نهادهاي نظارتي با اعتراض به وزارت بهداشت، خواستار برخورد با اين اقدام شده بودند که بر اين اساس، طي هفته‌هاي جاري جمع آوري اين کيت‌ها شروع شده است.

سد استخدام معلولان در آموزش و پرورش شکسته شد

در حالي که بر اساس قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، دولت موظف است 3 درصد از مجوزهاي استخدامي سالانه وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت هاي دولتي را در اختيار معلولان واجد شرايط قرار دهد، اما اين مصوبه تاکنون به صورت قانوني در وزارت آموزش و پرورش اجرايي نمي شد که با شکايت تعدادي از معلولان و رأي دستگاه قضايي، اين رويه به تازگي باطل شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

بازداشت هفت افسر تیپ گارد ملی عربستان به دلیل خودداری از برخورد با مردم معترض

* هفت افسر تيپ گارد ملي عربستان به دليل خودداري از برخورد با مردم معترض، بازداشت شدند. منابع آگاه در شهر رياض پايتخت عربستان از نشانه‌هاي بروز شكاف در گارد ملي اين كشور و سرپيچي گروهي از نيروهاي اين گارد از سركوب نمازگزاران خبر دادند.

منابع آگاه در گفت و گو با هفته نامه المنار چاپ فلسطين اظهار داشتند: نشانه‌هاي شكاف و چند دستگي در دستگاه گارد ملي سعودي از انفجار اوضاع در درون صفوف اين گارد خبر مي‌دهند. اين منابع افزودند: تنش شديدي بر گارد ملي عربستان بويژه در برخي پايگاههاي نظامي در منطقه الشرقيه اين كشور سايه افكنده است.

براساس همين گزارش، اين تنش در پي خودداري يك تيپ از گارد ملي عربستان از سركوب نمازگزاران كه بعد از نماز در جمعه گذشته عليه رژيم آل سعود شعار مي‌دادند، بروز كرد.

هفته گذشته، هفت افسر تيپ گارد ملي عربستان كه از اجراي دستورات براي سركوب معترضان خودداري كردند، بازداشت شدند.

محکوم کردن شاه عبدالله از طرف انقلابیون بحرین

* ائتلاف انقلابيون بحرين، با انتشار بيانيه‌اي اجلاس مكه و اظهارات شاه عبدالله را محكوم كردند.

صادر كنندگان اين بيانيه تأكيد كردند: ما عربستان را مهد تروريسم و صادر كننده آن به جهان اسلام و عرب مي‌دانيم. آنها افزودند: پادشاه عربستان كه حامي وهابيون و تكفيري هاست و پيروان مذهب اهل بيت را در بحرين، يمن و شرق عربستان قتل عام مي‌كند نمي‌تواند از گفتگوي مذاهب سخن بگويد.

در اين بيانيه ضمن اشاره به كشتار مردم عراق و ضديت با دولت شيعه اين كشور توسط آل سعود، تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري‌هاي اسلامي در اجلاس مكه را محكوم كرد و آن را اقدامي براي ضربه زدن به جبهه مقاومت ضد صهيونيستي با محوريت سوريه، حزب‌الله لبنان و ايران دانست.
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار