سینمای دفاع مقدس گنجینه ای برای نسل های آینده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛جواد اردكاني کارگردان فیلم سینمایی"شور شیرین" در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس با اشاره به لزوم برگزاری این رویداد سینمایی گفت:جشنواره‌هاي موضوعي وابسته به موضوعات هستند و جشنواره ويترين نمايش آثار است؛ اگر سينماي دفاع مقدس در اين حوزه بتواند زنده، فعال و در حال توليد باشد، برپايي جشنواره‌اي مستقل براي آن ضروري و مفيد است.
به اعتقاد وی، جشنواره فیلم مقاومت مي‌تواند در توليدات بعدي  سینمای دفاع مقدس تاثیرگذار باشد كه در اين خصوص نيز بايد به فكر اكران اين گونه فيلم‌ها هم بود.
به گفته وی، سينماي دفاع مقدس ما فقط يك بخش و يا يك بعد نيست بلكه ما مي‌توانيم فيلم‌هاي حماسي، كمدي و اجتماعی در زمينه‌ي سينماي دفاع مقدس بسازيم.
اردكاني به اهميت سينماي دفاع مقدس اشاره كرد و گفت:سينماي دفاع مقدس داراي ابعاد گوناگوني است و مي‌توانيم در تمامي ژانر‌ها براي آن فيلم بسازيم و اين نكته را بايد در نظر داشته باشيم كه يك فيلم قادر به بيان كردن تمامي موضوعات جنگ و سينماي دفاع مقدس نيست.
این كارگردان سينما با اشاره به تنوع سلايق مخاطبان  خاطرنشان ساخت: مخاطبان اين سينما نيز سلايق و خواسته‌هاي متفاوتي از اين سينما دارند، يك نفر به سينماي كمدي و ديگري به سينماي اجتماعي علاقمند است و ما نبايد توقع داشته باشيم كه تمامي مخاطبان سينماي دفاع مقدس سليقه‌اي واحد در خصوص انتخاب فيلم‌ها داشته باشند.
وي، لزوم اعمال مدیریت صحیح را از نیازهای ضروری این سینما خواند و افزود: زماني مي‌توانيم در سينماي دفاع مقدس تمامي زوايا و بخش‌هاي گوناگون اين سينما را به تصوير بكشيم و فيلم‌هاي متنوع و جذاب براي سليقه‌هاي مختلف بسازيم كه مديريتي صحيح اين مسئوليت را به عهده بگيرد.
كارگردان فيلم سينمايي "شور شيرين" به اهميت سينماي دفاع مقدس و حفظ آن براي نسل آينده اشاره كرد و افزود: اگر سينماي دفاع مقدس را همانند پازلي در نظر بگيريم و تلاش كنيم مجموعه فيلم‌هاي مختلفي براي آن در طول سال ساخته شود، مي‌توانيم تعريفي درست از اين سينما ارائه كنيم و همچون امانتي گرانمايه براي نسل آينده بر جاي بگذاريم؛زيرا اين سينما به عنوان منابع و اسنادي براي نسل آينده است.
وي تاكيد كرد:‌متاسفانه از ظرفيت‌هاي موجود در سينماي دفاع مقدس تاكنون مقداركمي مورد استفاده قرار گرفته و از طرفي طبيعي است كه ما با قهر روزافزون سينماي دفاع مقدس روبرو باشيم.
اين كارگردان به آسيب شناسي اين سينما اشاره كرد./ه
برچسب ها: سینما ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار