معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: تولید کالاهایی به عنوان جانشین واردات در اولویت مجموعه‌های اقتصادی و تولیدی استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی امروز در جلسه شورای اداری استان افزود: در سال تولید ملی ما با شناسایی واحدهای تولیدی توانمند و صادرات محور استان سعی کردیم آنها را ترغیب به تولید کالاهای با اولویت جانشین واردات کنیم تا کشورمان بی‌نیاز از واردات کالاهای خارجی و همچنین صرف ارز‌های با اهمیت شود.

وی گفت:‌ از این طریق سعی می‌کنیم علاوه بر جلوگیری از هزینه ارز‌های مازاد به تقویت جبهه صادرات، اشتغال و خوداتکایی کشور کمک کنیم به طوری که تاکید رئیس جمهور محترم نیز بر همین موضوع است.

عزیزی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در یک ماه اخیر مطرح کردند بحث بسیار مهم و ارزشمندی است که اگر به تحلیل و تبیین اقتصاد مقاومتی توجه کنیم این موضوع خود بهترین راهکار در پیشگیری از آسیب‌های اقتصادی است به طوری که ما با شناسایی حلقه‌های آسیب‌پذیر می‌توانیم اقتصاد توانمند داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه گفت: ما زمانی می‌توانیم به خود‌اتکایی اقتصادی و توانمندی دست یابیم که ظرفیت‌ها را بشناسیم و با برنامه‌ریزی حرکت کنیم که در این زمینه شایسته است همه مسئولان و مدیران اقتصادی پای کار بیایند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.