مديركل دفتر امور نساجي و پوشاك وزارتخانه صنعت و معدن گفت: توسعه صنعت نساجي و به كارگيري پتانسيل هاي بالقوه اين بخش به افزايش صادرات و حفظ بازارهاي هدف كمك مي كند.

مهدي اسلام پناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: در شرايط سخت اقتصادي تقويت صنايع درآمدزا همچون صنايع نساجي و پوشاك مي تواند به حفظ بازارهاي هدف و توسعه صادرات كالاهاي غيرنفتي كمك كند.

وي ادامه داد: با وجود اينكه گفته مي شده صنعت نساجي طي سال هاي گذشته رو به افول بوده اما افزايش 45 درصدي صادرات محصولات نساجي، پوشاك و چرم در 4 ماه نخست امسال نشان از پويايي اين بخش در شرايط محدوديت هاي بين المللي دارد.

اسلام پناه با اشاره به اينكه تامين مواد اوليه مهمترين نياز صنعتگران اين صنعت است تصريح كرد: وزارتخانه صنعت حمايت هاي موردي متعددي در خصوص تامين مواد اوليه از جمله پنبه و برخي مواد مورد نياز پتروشيمي انجام داده كه بخشي از مشكلات توليدكنندگان را مرتفع ساخته است.

وي با تاكيد بر اينكه توليد چادر مشكي از اهميت ويژه اي برخوردار است خاطرنشان كرد: در اين زمينه هم اقدامات ويژه اي در وزارتخانه صورت گرفته كه منجر به تقويت اين حوزه درآمدزا در كشور شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار