مدير كل صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ بررسي چگونگي تدوين اجراي استراتژي توسعه صنعت نساجي و پوشاك و چرم در حال پيگيري بوده و تاكنون در اين راستا اقدامات مناسبي انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي اسلام‌پناه گفت: طي چند ماه گذشته مراحل اوليه تدوين اين استراتژي انجام شده كه تهيه و تدوين بسته‌هاي  حمايتي، انتشار كتب مرجع اطلاعات صنعت و جمع‌آوري پردازش داده‌ها و اطلاعات از جمله اقدامات انجام گرفته در اين راستا به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: به دليل آنكه استراتژي توسعه صنعت نساجي و پوشاك، بخشي از استراتژي توسعه صنعتي كشور است، تلاش شده تا اين مهم، هر چه سريعتر و با دقت كافي به ثمر برسد.

اسلام‌پناه با اشاره به وضعيت صنعت نساجي پوشاك و چرم اظهار داشت: طي سال‌هاي گذشته اقدامات مناسبي در اين راستا انجام شده كه تصويب و اجراي بازسازي و نوسازي صنايع نساجي از آن جمله محسوب مي‌شود.

وي تصريح كرد: اصلاح خطوط و استفاده از فناوري‌هاي روز دنيا در واحدهاي توليدي، بهره‌گيري از منابع صندوق توسعه ملي و صندوق ذخيره ارزي از جمله اقدامات حمايتي دولت در اين زمينه است.

مدير كل صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور بخش خصوصي را در پويايي و نشاط صنعت نساجي موثر دانست و افزود: با توجه به خصوصي بودن اين صنايع، بخش خصوصي بايد با تلاش و همت بيشتري در راستاي افزايش سرمايه‌ گذاري و بهبود كيفيت زنجيره توليد اقدام كنند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار